/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Befordrings fradrag med bopæl i SE og ar~
Fra : gr8
Vist : 542 gange
10 point
Dato : 23-04-04 11:29

Hej

Når man bor i Sverige og arbejder i DK, skal man når man sender sin selvangivelse til DK's skatte myndigheder også sende kvitteringer for Brobizz og hvornår og hvor mange gange man har kørt?
- Skal man have en svensk registreret bil eller have bil i det hele taget (I DK behøver man ikke at eje en bil for at få befordrings fradrag)
- Skal man have bro bizz aftalen som giver ret til henholdsvis 12 eller 25 ture?
- Hvilke beviser skal man have til at få udbetalt befordrings fradrag?
Jeg har en Dansk bil endnu da, min kæreste i Danmark også bruger den, og for ikke at komme i kamp med myndighederne har jeg beholdt min dansk bil.

Jeg håber at der er nogen her der har sendt selvangivelsen ind og ved helt præcis hvordan det skal gøres.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 10 point
Dato : 23-04-04 12:56

Dit befordringsfradrag er udelukkende udregnet ud fra afstanden i km mellem hjem og arbejdsplads

Kommentar
Fra : gr8

Dato : 23-04-04 15:30

Taler du af erfaring Better_Performance? Hvis således hvordan regner man bro-penge ud?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-04-04 15:52

Reglerne tager ikke hhøjde for dine udgifter til transport, udelukkende afstand

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-04-04 15:53

Om afgiften til broen er fradragsberettiget på anden måde skal jeg ikke kunne sige

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-04-04 16:19

Kontakt told og skat for at høre om reglerne. - http://www.toldskat.dk/

Mig bekendt er der stor forskel på, om man f.eks. Øresundsbroen eller Storebæltsbroen.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Annika_Madsen

Dato : 11-05-04 15:38

Du får kun befordring for antal km mellem hjem og arbejde.
Fra og med i år kan du også trække 50,- fra pr. vej over broen. Eller 8,- pr. vej, hvis du tager toget, men det gælder altså først fra den 1. januar 2004.

Venligst Annika

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 10:47

Skulle vi få lukket spørgsmålet?

Godkendelse af svar
Fra : gr8

Dato : 10-03-06 16:40

Tak for svaret Better_Performance.