/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
5.1 højtalersystem, m. halv lyd
Fra : Microfiber
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 22-04-04 20:28

Jeg har lige købt et lækkert 5.1 højttalersystem, det spiller supergodt, bare ikke i alle højtalere. De bagerste vil ikke være med.
Og det er kun ved .mp3, og 'windows-lyde' som f.eks når den lukker/start. Men de fungere fint når jeg afspiller film, eller laver den test der følger med lydkortet. Og det bliver mærkeligere;
Først ville de kun sige noget i de bagerste højttalere.

Har installeret driveren igen, og igen og en gangt til, det nytter bare ikke.

Nogle gode ideer?

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 20:33

det er fordi mange musik filer er i sterio og det vil sige at de kun spiller i "front " du skal prøve at slå den på surond sound så virker det

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 20:38

5:1 er 2 front, 2 bag. og 1 center, og 1 er så bassen

nå det er musik kommer der kun lyd ud af de foreste da lyden er inspillet i sterio ( 2 højtaler)

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 20:44

surround sound = dolby
dolby surround er et format der convitere stereo om så der kommer lidt støj ud af baghøjtalerne så man har en fornemmelse at der er noget bag ved.
det kan også være at der er noget der hedder "party" som spiller stereo i front og bag på samme tid men så er der bare ikke så meget bass på

Kommentar
Fra : Microfiber

Dato : 22-04-04 20:51

til heps:
Hvad er det for en jeg skal prøve at slå på suround sound?

Hvad er det du forsøger at forklare med det dolby?

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 21:02

okay det er et lydkort til pc'er med 5-6 højtaler ikke?
hvad er der af software med til det?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 21:05

Hvad er det for et anlæg???Er det med afspiller?

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 22-04-04 21:06

5:1 er et målrettet lyd system til hver enkelte højtaler (analog)
DTS er et system der konverter lyden til de forskellig højtaler (digital)

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 22-04-04 21:11

Undskyld , Sov

Accepteret svar
Fra : hesp

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-04 21:45

musik er 2 lydspor ( højre og venstre)
film DVD er 6 lydspor (højre, venstre, center, bag.1, bag.2 og bass)
der må være i software et sted hvor du kan sætte den til om den skal være i "5:1" eller "digital" eller "Dolby sourround" eller "SFC" som er (Hall, live, staion, club, ect....)

Godkendelse af svar
Fra : Microfiber

Dato : 23-04-04 20:14

Tak for svaret hesp. Nu virke det som jeg vil have det, selvom du godtnok udtrykker dig lidt uklart!