/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Hvem kan tysk?????
Fra : Mordex
Vist : 478 gange
30 point
Dato : 22-04-04 17:19

Hej.
Hvem er god til tysk?
Hvem kan/vil ringe til flensborg for mig? (ang. biludlejning)

Point frohøjes til xx ved tilfredsstillende svar.

Mordex.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 40 point
Dato : 22-04-04 17:31

Hva drejer det sig nærmere om, Mordex.
Ikke at jeg er så go' til tysk, som jeg burde være

Frieda
Trier
Tyskland

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 17:36

Jeg skal/vil have oplyst ved en opringning til Flensborg, om det er muligt som dansker at leje en bil i en uge, der for det meste skal køre i Tyskland.
Følg. spg. skal besvares:
1) Om det er muligt at leje som 22 årig?
2) Er det fri km?
3) Evt. ledig bil fra 17. maj-23. maj?

Jeg vil gerne sætte nogle kr. ind på en konto for opringningen......

Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 17:38

Og selvfølgelig prisen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-04 17:49

Til Flensborg kan man tit ringe dansk, der er mange der kan det, man kalder lynhurtigt på bedstemor, eller hvem der har været på dansk højskole, dem er der flere af end man tror. Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-04 17:52

Hvis ikke det lykkes siger du noget i retning af unscchyhyldigung. ..:))

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 17:54

Jeg foretrækker en fagtysker herindefra

Men hvis ingen melder sig, må jeg jo nok prøve selv...... lad os se hvad frieda siger

Mordex.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-04-04 17:58

Til Flensburg er der ingen problemer alle de autofirmaer som jeg kender. dernede har personale som taler tysk eller dansk. vi er ofte i Tyskland de fleste i Flensburg området taler vi med på dansk.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 17:59

Så kunne det være at jeg selv skulle prøve at "telefonere" til dem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 18:11

"Mordex"
Prøv at skrive til dem på dansk hvis det er nemmere.
Hvis de forstår Dansk kan de sikkert også læse Dansk.
Så har du da mulighed for at formulere det præcis som du vil have det.
Om de så svarer på Tysk er en anden historie.
info@auto-gartzke.de

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 18:12

Jeg vil lige se om jeg prøver refi......
Måske nogen evt. herinde kunne oversætte?????

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 18:13

Jeg vil lige se om jeg prøver refi......
Måske nogen evt. herinde kunne oversætte?????
Fra dansk til tysk??

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-04-04 18:15

Prøv at ringe og se, om de taler dansk eller hvad med engelsk?
Sprechen Sie Dänisch/Englisch?

Ellers meld tilbage til mig

frieda

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-04-04 18:16

Hej mordex her er et link du kan bruge:http://www.flensburg-online.de/az/az-autovermietung.html - her finder du 8 udlejningsfirmaer i Flensburg

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-04-04 18:21

Her var lige en mere her finder du priser og biltype. Læg mærke til at prisen er for en uge.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-04 18:22

Du er en tøsedreng, hvis du ikke ringer. selvfølgelig finder i ud af noget Det gør jeg selv når der er brug for det, finder vi ikke ud af det er det ikke være - - ingen aner hvem den "tork" var!.:)

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-04-04 18:22

http://www.billiger-mietwagen.de/Autovermietung-Flensburg.html - Her var lige en mere her finder du priser og biltype. Læg mærke til at prisen er for en uge.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 22-04-04 19:03

> Mordex
Jeg har lige ringet til et par stykker (på dansk) og meldingen er:

1) Om det er muligt at leje som 22 årig? = Ingen problem hvis du har kørekort
2) Er det fri km? = Ja, men afhængig af udlejningsperioden
3) Evt. ledig bil fra 17. maj-23. maj? = Ja .. masser

Nu skal du blot fortælle hvilket "mærke" og "farve" du ønsker ?
/PG

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 19:57

>>Guild
Ringede du til Flensborg???
Kan du ikke give mig et par tlfnr.????

Det lyder ellers godt

(troede de havde lukket nu)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-04-04 20:33

Du skriver at du for det meste skal køre i Tyskland??

HVIS du har tænkt dig at køre den i DK skal du være opmærksom på at det er ulovligt (medmindre du har et tysk kørekort)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 20:38

>>BP
Tænkte det nok.......

Så skal jeg bare sige at jeg vil køre i Tyskalnd når jeg lejer..........
I DK skal jeg kun køre for at hente familien på Fyn........ Så man må vel satse.....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-04-04 20:44

Det er jo op til dig *gg*

Men nu ved du det i hvert fald

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 22-04-04 20:50

Jeg vidste det godt i forvejen, men var bare ikke sikker.....
Men tak for bekræftelsen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 21:40

Du kan låne mit "Mordex"

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-04-04 21:45

Hej Mordex

Hvis du har et telefonnummer jeg skal ringe til i Tyskland, og du har en mailadresse, så kan jeg godt ringe for dig.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-04-04 21:48

Mordex

Jeg er ligeglad for point, men jeg vil godt hjælpe dig.

Frank

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-04 23:37

Hvad med at du gik på den nærliggende politistation og fik dig et internationalt kørekort?
Det er et tillægskort som du skal fremvise sammen med det danske. Det gælder i et år og koster omkring en "hund" - så skulle sagen være løst!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 23:46

Naa - så let er det ikke severino.
Et internationalt kørekort giver dig stadig ikke ret til at føre udenlandsk køretøj i dit bopælsland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-04 23:47

Så kunne vi jo alle køre i tyske biler......

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-04-04 00:11

Det er jeg nu ikke helt sikker på, for det er stadig en du har lejet, IKKE købt!

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-04-04 00:17

ja det er noget mærkeligt noget. min svoger må gerne køre i min bil i hans land men, jeg må ikke køre i hans bil i mit land undtaget hvis han siddder ved siden af men, sådan er der jo så megetså hvis du vil køre i en tysk eller udenlands registreret skal det være uden for dansk områder. der dog nogle undtagelser men, ikke i dette tilfælde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 00:18

Du skal være opmærksom på, at det internationale kørekort ikke erstatter det almindelige danske, men blot er en bekræftelse af, at du har ret til at køre bil m.m. I realiteten er det internationale kørekort en oversættelse af det danske.

Det er jeg

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 23-04-04 10:28

Hejsa.........
Jeg har lige bestilt en bil i Flensborg, PÅ ENGELSK
Jeg er bedre end jeg selv regnede med.......

Men tak til alle for deres forsøg, og for hjælpen.........

For 3.350kr. skal jeg køre i en ny MB C 180 Aut. ....mmmm... lækkert ........

Ha´ en god dag...

Mordex.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 23-04-04 10:33

Tak for svaret frieda.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 23-04-04 10:39

Tak for pointene, Mordex. Får jeg dem for at have indrømmet at mit tysk ikke er så godt, som det burde være!

PS: Ville ha' ringet for dig, men det er altid lettere at tale direkte.
Go' tur, og kør forsigtig (ikke over 200, som min tyske mand siger)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 23-04-04 10:41

Du fik dem fordi du var den første seriøse der evt. ville hjælpe, men gav mig det råd at ringe selv.......

Og ja.....det var helt klart nemmere at ringe selv......

Mordex.