/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Billig ældre offroader
Fra : RichardStrand
Vist : 1373 gange
100 point
Dato : 22-04-04 15:29

Med de hurtige svar spørgere får her, så fristes jeg til at stille et spørgsmål ud i "verden"

Jeg har en søn som jeg har lovet at hjælpe med at finde en god stabil ældre offroader (til gadebrug) og til en billig penge.

En ældre betyder at den skal være før 1980 fordi den så kan forsikres til en rimelig pris som en "klassiker". Det gør ikke noget at den skal istandsættes og synes, men det skal ikke være et lig som der skal ofres flere tusinde kroner på.

Findes der mon nogen som har en sådan maskine til salg ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:31

Har du checket i www.dba.dk gul & gratis og den slags steder?

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 22-04-04 15:32

JA - det svære er alderen. Der findes ikke mange - kun nyere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:35

Problemet er, at mange af de små OR'ere er totaktsmaskiner, så en totakter med 24 år på bagen er vist slidt og honet ihjel.

Hvorfor lige en Off Roader? Du kan få masser af små touringcykler. Skal du købe nyt, og det ikke må koste, kan kinesiske Jincheng levere masser af crom til ingen penge.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:36

Iøvrigt kan du da bare tage en nyere og så nøjes med ansvarsforsikring. Kasko er alligevel for åndsvagt på en billig-maskine

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 22-04-04 15:43

JA det har du sikkert ret i. Sagen er kort, at jeg selv kører veteraner og klassikere samt en enkelt nyere. Hvis man bare skal køre, så er der intet nemmere end at købe en ny. Bare gå i banken og så læg på knæ for forsikringsselskaberne og bliv svinet til alligevel. Det har han prøvet. Forsikringen på nye maskiner løber op i det blå hvis man ikke har mange års erfaring. Desuden, så har jeg ikke den store fidus til kinesere. En del af fornøjelsen med ældre MC'ere er også restaureringen og tilfredsstillensen at se en gl. maskine stå som ny når man er færdig. (selv om det også kan koste mange penge hen ad rejsen)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:53

Enig om kineserne, men jeg kendte ikke baggrunden i skrivende stund. Hvad med at kigge dig omkring i NL. En af mine montører købte en ældre vistnok Yamaha 650, vistnok encylindret dernede fin fin stand 8500 kr. Så kommer der selvfølgelig en halv snes tusinde i registreringsafgift. Afhængig af hvor du bor, er der jo ikke overvældende langt derned. Hoteller er rørende billige dernede, så i bliver ikke ruineret ved overnatninger.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 15:57

HØRT!!! RichardStrand...især den sidste bemærkning!!!

Vær kritisk
Kør britisk!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:59

Hæææ hæ hæ Palle............

...en Brite?!?!?

fyld olie på og check benzinen...............

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 15:59

Min lillebror har forøvrigt én Yamaha TT350 off-road til salg, men den har (desværre) endnu ikke status af klassiker.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 15:59

Undskyld Palle, kunne ikke nære mig!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 16:00

Pris Palle? Jeg kunne være interesseret, hvis ikke Richard er!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 16:04

Ja 3773 sådan var det da de gled af samlebåndet i sin tid...men når først de har været oppe på onkel Palles lift og under tommeværktøjet så er det overstået med denne (charmerende?!) måde at afmærke sit teritorium på!!!...men den har stadig sin herlige sjæl i form af stil, charme og (ikke mindst) sound.

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 22-04-04 16:05

Jamen lad høre !!!!!!!!!!!!!

Nu ikke drille Palle bare fordi han ikke kan lide "tøseknap" men bruger sig selv når han skal starte englænderen op. Og olie hører med til en MC !

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 16:06

Jeg skal høre ham ad 3773!...vender tilbage senere!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 16:11

Dagens lille mc-anekdote (sandfærdig)

Vi fik en lille pils på den lokale, da en af gutterne kom - var ude at lufte hans oldgamle Harley, selvfølgelig uden hjelm (alle rigtige Harley-kørere har lægeerklæring på at de er hjerneskadede og derfor ikke må bruge hjelm). En af gutterne spurgte om han havde el-start på sådan en gammel dreng, hvorefter øjenbrynene røg helt op i panden: "Elstart - det er kun for bøsser"!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 22-04-04 16:54

Min lillebrors ovennævnte Yamaha er fra 91 og koster 29.800,- .Den har lige fået en "ansigtsløftning" med bl.a. nye fælge og dæk. Kører kun sommerkørsel til og fra arb.

Mht elstart: når vi ikke kan sparke englænderen igang mere er det vil tiden at søge sin pension?! Jeg har godt nok en Norton Commando MkIII (ES) men har ikke monteret "tøsestarteren".

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-04-04 16:58

Okay palle, tænker lige over det..............

Var det ikke noget for sønnen Richardt?

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 22-04-04 19:46

jeg har en BSA B40 SOM måske skal sælges det er en klassiker fra '67 det kør godt men man skal brug nogle krafter til at start den? jeg køre til daglig på en "Yamaha" den har elstart!!

Colin

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 22-04-04 23:25

Desværre Palle. Det er mere end han kan/vil ofre.
Men hvad sir' Colin til pris ?

Richard

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 23-04-04 07:14

Hej RichardStrand, Den skal ses og du kan gi et bud !! den er på plader men har ikke kørt i et par aar da jeg har fået dårlig ben? Der er mange stumper det hører til. Jeg har haft den meste som hobby!!

Colin

PS: Den er syns klar!!

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 23-04-04 19:59

Hej Colin

Hvor kan jeg se den - du kan ringe på 5614 5029