/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Problem med vedhæftede filer hos modtage~
Fra : jansler
Vist : 923 gange
40 point
Dato : 21-04-04 19:18

Hej
Jeg har et problem. Når jeg sender vedhæftede filer, når de ikke frem til modtageren. Jeg har prøvet at sætte mig selv på som bcc og der er der ingen problemer - de er vedhæftet og lige klar til at åbne. Men modtageren har intet modtaget.

Når jeg modtager vedhæftede filer, er der ligesom en "bjælke" nederst og der ligger de vedhæftede - det er ikke det samme hos mig. Når jeg vedhæfter ligger de sig lige bag teksten.
Er der en som kan hjælpe mig, så vil jeg blive meget glad.
På forhånd tak.
Annegrethe
jansler@pc.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 19:24

Modtageren har måske sat sit mailprogram til ikke at modtage vedhæftede.
Hvikke programmer?
Hvor store filer?
Type (filendelser)?

Flere oplysninger tak - der er mange muligheder.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 19:27

Hej
Det er et ganske almindeligt worddokument - og hun modtager alle andre end mine filer. Jeg har haft det samme problem med en hotmail adr.

Ag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 19:35

Så er det nok fordi du ikke vedhæfter men lægger dem i teksten.
Netop når du siger at de lægger sig bag teksten - tyder noget på at du bare trækker dem over i mailen og ikke vedhæfter men sætter ind.

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 19:42

Hej
Jeg vedhæfter dem ved at "trykke" på clipsen, men det gør ingen forskel om jeg siger Indsæt og derefter ved fil - det er det samme der sker, at filen lægger sig bagefter teksten. Det er sket nogle enkelte gange, at "bjælken" er kommet frem og så lægger de sig der (nederst i mailen) Så hvordan skal jeg gøre for at vedhæfte dem "rigtigt"?
Ag

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 19:46

Hej igen
Glemte vist at skrive at jeg bruger Outlook 2000
Ag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 19:57

Hvis du kører Outlook skal de vedhæftede filer lægge sig nederst i mailen i en separat boks.
Troede det var Express
Det må være modtageren der har et problem eller hans postkasse er fuld.

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 50 point
Dato : 21-04-04 20:59

Der er vist tale om det gamle Outlook contra Outlook Express problem, men det er jo også begge MS produkter, så det er vel svært af løse for den kære Bill

Problemet er at du nok sender mails fra din Outlook i "Rich Text Format". Det kan du se øverst i titel-linien for din mail. Når modtageren bruger Outlook Express til at læse den, så får vedkommende selve mailen, men vedhæftede filer er "væk". Størrelsen er stadig den rigtige, men man kan ikke se filen på nogen måde.
Den sikreste løsning er at du altid sender mails i "Plain Text Format" til dem du ved har problemer, eller bruger Outlook Express. I din adresse-bog kan du for hver enkelt sætte op om der skal sendes i Plain eller Rich Text Format.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 21:12

Det lyder til at være noget af det rigtige "hjp1974"

Hvem faen havde lige tænkt på det - men noget dæmrer

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 22:00

Ja, det virker med ændring til Text format.

Mange gange tak for hjælpen.
Glade hilsner
Ag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 22:05

Husk nu lige at give pointene til "hjp1974"

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 21-04-04 22:13

Jeg ville nok overleve alligevel

Hovedsagen er da at det virker.....................

mvh/HJP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 22:18

Ret skal være ret - kunne jo være han/hun ikke vidste hvordan

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 22:24

Uh ha - jeg giver meget gerne point - alle dem som er mulige... men... hvordan gør jeg. Det er første kan jeg er her.
Ag

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 21-04-04 22:27

Tak for svaret hjp1974. Det virker bare og samtidig har jeg fundet ud af pointsystemet. Håber jeg har givet dig maks for du har været det værd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 22:34

Antallet ligger altid op til dig, og du kan altid hæve undervejs hvis du syntes det er det værd.
Øverst til venstre kan du læse alt om hvordan det foregår med point.
Har du ellers spørgsmål om kandu står de fleste gerne til rådighed GRATIS eller 1 point hvis du skal oprette et nyt spørgsmål af samme årsag.

Velkommen til Kandu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-04 22:36

I øvrigt kan du bare gøre dig til superbruger - så får du straks 200 point at "lege" med - og så er du med i lodtrækningen ved at hjælpe andre.