/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Metal-band
Fra : crazynic5
Vist : 414 gange
5 point
Dato : 20-04-04 18:16

Hejsa.
Har gået meget og tænkt over
at det kunne være fedt at have et Metal-band. Det synes mine venner osse lyder ok.
Men pengebestanden er ikke helt i top. Nogen har et instrument som, guitar,
trommer og andet.
Hvilke ting behøver man for at lave et band tænker på Instrumenter; musikprogram;
og pladekontrakt hvis man kommer så langt.

Mange tak for svar, helst fra erfarne.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 18:39

Er ikke helt med på hvad dit spørgsmål betyder...

Vil du vide hvilken besætning et metal-band plejer at have eller om der er nogen der vil sælge instrumenter?

En god start er i hvert fald, hvis du kan spille et instrument selv...

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 15 point
Dato : 20-04-04 18:46

Hejsa crazynic5

For at lave et Metal band, skal man have: en på Trommer, en-to på guitar, en bas, og en sanger! (ofte er der en der både spiller guitar og synger samtidig, men det er jo ikke nødvendigt)

I starten (som amatører) er det jo fint bare at have sine egne forstærkere med. (bas, guitar og mikrofon kan jo sluttes til forstærkere..) Og så er det jo bare at gå til den i et øvelokale..

Når i bliver mere øvede, og ønsker bedre lyd, og flere muligheder, kan i invistere i en mixerpult og evt. nogle større og bedre højtalere, men sådan noget er bare hulens dyrt!

Som Metalband behøver i heller ikke noget musikprogram (software). Men det kan da selvfølgelig anvendes, hvis man ønsker at lægger nogle layers eller andet i baggrunden af ens musik. Men igen, det kræver dyrt udstyr.

Hvis i bliver rigtig gode, så er der masser af muligheder i dag for at lave en demo-cd, som man kan aflevere de forskellige pladeselskaber. Ellers er en hjemmeside med gratis download en rigtig god ide, da man her kan blive opdaget af mange mennesker, hvilket kan lede til utallige kontakter, jobs, osv. osv.. Ellers tag ud og spil alle de steder I kan komme til det, så bliver gode og sammenspillede, og et mere eller mindre kendt lokalt navn!

Held og lykke med projektet
Mvh Niels (Som selv har spillet i band i 5 år, på keyboard)

Godkendelse af svar
Fra : crazynic5

Dato : 20-04-04 18:53

Tak for det gode svar NielsPT. Og fordi du ville gøre så meget ud af det =D !!!

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 18:59

Ja, jeg ville jo nok anbefale et PA-anlæg fra start... (er selv sanger:)

Men hvis du ikke er så gammel, så prøv at hooke dig op i en ungdomsklub hvor du kan låne tingene gratis. Hvis du bor i KBH har jeg i hvert fald løsningen: Klub Kennedy på Østerbro - her har de virkelig kvalitetsgear og gode muligheder for optagelse af demo i ProTools. Og når I kan spille et par numre, så kontakt TEX. De er altid friske på noget metal og her giver de ca 3000 + mad + øl og vand for et job. Det er selv den vej jeg er gået med mit gamle band People of the Sun. Så held og lykke!

PS. Hvis du køber dit gear brugt kan det ofte fås til en billig penge. Det kræver blot at du har forstand på det du køber eller kender en der har det, når du ikke kan spørge en ekspedient til råds.

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 20-04-04 19:18

Det var så lidt!
Der er virkelig ikke noget federe end at spille i et band, når det virkelig rykker!!

Igen - held og lykke!
Mvh Niels