/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
cowboybukser
Fra : karin42
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 20-04-04 15:36

Hvem har prøvet at ha' et par cowboybukser der smitter af - indeni og på huden - undertøjet bliver også blåt !!! hvad gør jeg ? karin

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-04-04 15:37

Vender dem om :)

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 20-04-04 15:40

til kaptajnkaber .-((
det var da virkelig genialt du ! men den går ikke . karin .-(

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-04 15:42

Vasker det 27 gange.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 20-04-04 15:46

meget genialt teil ! men det går ikke karin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-04 15:47

Hvorfor ikke, det ville jeg da gøre.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-04-04 15:50

Som refi skriver, vask dem utallige gange!!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 20-04-04 15:51

Sorry!!! Som teil skriver..

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-04-04 15:57

Måske skal de lægges i noget fiksering?

thomas

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 20-04-04 16:02

til tjantsen ! alle er mere eller mindre geniale - og jeg takker for alle de gode og særdeles fine besvarelser - men stadig venter jeg på den " rigtige " karin.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-04 16:51

Det må være refi.

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 20-04-04 16:59

hmm køb nogle kvali bukser de smitter ikke af :) ellers ja vask dem

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 20-04-04 17:19

Prøv at lægge dem i koldt vand med eddike i. Det hjælper nogen gange Mvh stormb

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-04-04 17:51

Hvis du prøver at vaske dem så varmt som muligt - helst kogevask - så forsvinder størstedelen af det overflødige farvestof. Men de krymper jo en smule

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-04 18:00

Hvis dine bukser stadig efter utallige vaske smitter af, så er det fordi farven ikke er ordentligt fikseret, dvs. at stoffet mangler at blive behandlet med nogle kemikalier, som får farverne til at sidde fast. Typisk sker dette ved billige indfarvninger og dermed billigt tøj, som jo så altså godt kan blive dyrt i længden, hvis man går og smitter af på møbler og andet tøj. Jeg ville nok tage bukserne tilbage til forhandleren, for der er faktisk ikke andet du kan gøre, hvis ikke det hjælper at vaske bukserne 25 gange eller kogevaske dem, som andre har foreslået.....

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 20-04-04 18:06

Tak for svaret Axelise.
   ja der er nok ikke andet og gøre end tilbagelevere dem - jeg er ihvertfald trær af det svineri venlig hilsen Karin.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-04-04 18:20

Hej Karin

Prøv at vaske bukserne i maskinen med halvt vaskepulver og halvt salt.
Det skulle gerne binde farven.

MVH
Camillasmoster