/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Havemøbler
Fra : AKZO
Vist : 3468 gange
50 point
Dato : 20-04-04 10:28

Hej

Hvordan er det nu lige man rengør hvide plast havemøbler...i ved den der opskrift med wienerkalk??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 20-04-04 10:35

For at rense plastik havestole skal du bruge sprit og wienerkalk. Hvis stolen er meget beskidt kan du hælde sprit og wienerkalk på en grøn grydesvamp, ellers kan du nøjes med en klud. Stolen vil blive lidt mat, men det kan poleres op igen med et polermiddel eller auto voks.

Hentet fra denne side http://www.dr.dk/reneord/eksperten/250903eksperten_havem%F8bler.htm#plast

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-04-04 10:45

Her står at du først skal afvaske med grundrens

Afrensning af havemøbler m.m.
Rensning af havemøbler i plast

Først afvaskes med Matas Grundrens. Mug og andre farvede belægninger fjernes efterfølgende med Matas Rengøringsmiddel til mure og sokler. Findes der områder med fugleklatter og andet fastgroet snavs, poleres det væk med en klud vædet i denatureret sprit og derefter dyppet i Wienerkalk. Skyl efter med vand. Plasten vil skinne, hvis den afslutningsvis poleres med Hvid Voks.

Fra denne side http://www.bygogbolig.dk/artikelvis.php?id=971&katid=94

mvh ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-04-04 10:51

Jeg har forsøgt mig med alle de der Flemming Leth-råd, uden det dog virker på mine gamle havemøbler. Men måske er de for gamle, eller for ringe - hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 20-04-04 11:00
Kommentar
Fra : lally

Dato : 20-04-04 12:32
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-04-04 13:10

For at buge sprit og wienerkalk der blandes til en grød er det kun arbejdet værd hvis man har kvalitets plasticmøbler, det er et stort arbejde. På de billige møbler er selve den glatte hinde så tynd at den hurtigt bliver ødelagt.
Jeg havde nogle møbler der var slidt ned, rensede dem med højtryksrenseren så holdt de en sæson extra, de bliver rene men lidt ru.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 20-04-04 17:49

I Fakta kan man købe noget der hedder Plastikrens, det er udmærket.

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 20-04-04 20:18

Tak for svaret ans.