/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
software til webcam
Fra : hojriiskim
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 19-04-04 14:31

Hej...
Jeg skal lave et skoleprojekt, hvor vi skal andvende et webcam. det skal dog kunne betjenes(tage et still-billede) ved at man trykker på én og kun én knap... altså når programmet er åbnet og indstillet som det skal selfølgeligt. Er der nogen der kan der et godt program, som kan bruges til at hvilket som helst webcam???

På forhånd tak,
Kim

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 19-04-04 14:35

Her er et godt program, bruger det selv

http://www.abcsoftware2000.co.uk/webcam_homepage/index.htm

Clan30

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-04 17:35

Hvis driverne til kameraet er instaleret, kan du da hente stillbilleder i mange programmer.
eks. msoffice , paintshop pro , photoshop, ja også windows eget lille billedpgm. imaging kan klare det.
Under alle omstændighedder skal kameraets drivere være installeret.
Der er sikkert fulgt en cd med, og den indeholder 100% sikkert noget ekstra, software.
skannerfunktionen i diverse pgm. hedder 'scanner','Acquire' .
Den findes som regl i pogrammets menu, under filer->import.
Meget af det der fulgte med mit kommer herfra http://www.arcsoft.com
Hvis det er til upload til nettet, kan jeg anbefale. http://www.webcamxp.com

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-04-04 09:40

til clan30..'
hvordan tager du et stillbillede med et eneste tryk en én og kun én tast med det program du har foreslået?
Jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald...

kim

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-04-04 09:40

til clan30..'
hvordan tager du et stillbillede med et eneste tryk en én og kun én tast med det program du har foreslået?
Jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald...

kim

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-04-04 09:40

til clan30..'
hvordan tager du et stillbillede med et eneste tryk en én og kun én tast med det program du har foreslået?
Jeg kan ikke finde ud af det i hvert fald...

kim

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 10-06-05 12:52

Tak for svaret natmaden.