/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Puma fra 1998 - startproblemer
Fra : toje
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 18-04-04 21:15

Jeg har en Puma som har en periodefejl ifølge Ford.... Den dør efter at jeg har drejet tændingsnøglen. Træder jeg speederen lidt ned kan jeg holde den i live - men ikke køre - selvom jeg holder speederen i samme position lyder den som om jeg skifter tryk på pedalen (som en der venter utålmodigt på grønt lys!) Jeg har fulgt de gode råd om kaburatorsprit men det har ingen effekt.
Er der nogen der kender til "et teknisk under" der bare ikke vil køre selv om ingen fejl kan findes?!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 21:24

Nu virker spritten jo ikke i løbet af et par timer men måske et par uger - så vent da lige og se.

Kommentar
Fra : toje

Dato : 18-04-04 21:27

Nu har jeg lige et job der kræver bil hver dag, så jeg kan ikke vente på den i et par uger, for den rører sig ikke ud af flækken når den opfører sig sådan.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-04-04 21:45

Jeg havde samme problem med en VW 412 aut. med bezinindsprøjtning.
Den kunne dog køre, men når jeg holdt ved lyskryds troede folk at jeg ville køre om kap, sådan stod den og hoppede.
Det var en af indsprøjtningsdysserne som ikke lukkede godt nok.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : reiffenstein

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-04 18:59

Lad være med at bruge penge på karburatorsprit, det er unødvendigt det siger navnet karburrator jo. Pumaen har
jo elektr. benzinindsprøjtning.Spritten modvirker jo den is der kan dannes i dyserne i karburatoren. Men dyserne i en indsprøjtningsmotor sidder i topstykket og er derfor så varme at der ikke forekommer isdannelser. Brug pengene til
brændstof i stedet.
Det lyder som om Pumaen har en defekt tomgangsreguleringsventil. eller gasspjældstillingsføler.
Er problemet relateret til fugtig vejr.

Godkendelse af svar
Fra : toje

Dato : 19-04-04 19:11

Tak for svaret reiffenstein. Jeg har lige været på Ford Værkstedet igen og jo nu mener de at de har fundet fejlen, det skulle være en defekt MAPsensor

TOJE