/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Advokat/rådgivning ved arbejdsskade
Fra : zippen
Vist : 4582 gange
90 point
Dato : 18-04-04 20:24

Er der nogen der har kendskab til en god advokat/rådgivning som har ekspertise på området arbejdsskader?
Det skal helst være i Århus/Randers egnen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 20:36

Du kan jo prøve her www.familieadvokaten.dk

Det koster lidt at stille spørgsmål men du kan bladre igennem tidligere sager og se hvilke råd andre har fået - det er gratis

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-04-04 20:43

Disse her har god erfaring:
Advokaterne Store Torv 16, 8000 Århus C
Tlf: 86130144
Email: aarhus@advokaterne-storetorv16.dk
Hjemmeside: www.advokaterne-storetorv16.dk
venligst Sus

Kommentar
Fra : Changi

Dato : 18-04-04 21:10

Da jeg selv har været gennem en arbejdsskade, kan jeg kun råde dig til, at du i første omgang bruger en eventuel fagforenings advokat, da du meget hurtigt vil erfare, at det bliver en meget bekostelig affære selv at hyre en advokat.
Hvis jeg på nogen måde kan være til hjælp med gode råd, kan det nok lade sig gøre, at du skriver direkte sammen med mig. Jeg har brugt 7 år på min sag, og jeg har lidt tilbage endnu, så der er meget lange udsigter med en sådan sag. Du må endelig ikke give op, for med den rette hjælp kan man faktisk godt opnå gode resultater.
Du skal dog altid huske, at man næsten skal være mere end rask for at kunne klare en sådan sag. Det er mere krævende and at have et fuldtidsjob.
Kom endelig i gang.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 21:20

Jeg har haft særdelses dårlige erfaringer med Advokaterne-Storetorv, der simpelt hen lod en sag dø ved at lade være med, at besvare henvendelser fra modparten (forsikringssag hvor der var kommmet et tilbud, som ikke skulle have været accepteret), og klage over advokater hjælper ikke, men jeg har derimod gode erfaringer med dette Århus firma: http://www.klp-aarhus.dk/ Birgit Lindø er en helt nede på jorden advokat der er til at tale med.
Vær i øvrigt lige opmærksom på, at i arbejdsskadesager skal du selv betale for advokaten da man har sikret arbejdsskadestyrelsens sagsbehandling med en prøvelse hos Ankestyrelsen hvis der er uenighed eller tvivl.
Du kan finde en masse om praksis og procedure på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside:
http://www.ask.dk/

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-04-04 21:26

oki, Bjarne, det vil jeg da lade gå videre..adressen fandt jeg i et af mine magasiner..PTU-Bladet (Polio og trafikulykkedesskadede)..
Hvis de er så dårlige skal de skisme da ikke reklamere med det modsatte.
Godt du fik sat en stopper for at Zippen fik kontaktet dem.
Og Changi, har nok desværre ret, det kan blive en langsommelig omgang..men brug din fagforening.
Venligst Sus

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 18-04-04 21:40

Jeg har hørt om at der vist nok er et firma i Århus, der hjælper uden at man skal betale først. Når sagen er vundet forlanger de så en del af erstatningen. Jeg ved dog ikke om det er rigtigt eller ej. Men så vil det da i det mindste, være i advokatens interesse at varetage klientens interesse optimalt.

Er der nogen der kender til det?

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 18-04-04 21:41

Og tak for advarslen Bjarne - Jeg havde allerede noteret nummeret og ville ringe til dem i morgen. Det gør jeg så ikke.

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 18-04-04 21:43

Og til Changi - tak for tilbuddet. Det kunne være rart at have en at rådgive sig med ind imellem.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-04 21:50

Hej zippen, jeg har ikke hørt om det du nævner, men jeg fik gode råd af den advokat jeg nævnte, så gode, at jeg opgav at bruge advokat i min arb. skadesag, som nu er ved at være afsluttet. Det er da noget af en anbefaling, at en advokat rådgiver en så godt, at man dropper vedkommende fordi man vinder for lidt ved det og samtidig sagde, at hvis jeg rendte ind i problemer så var hun klar til, at hjælpe. Jeg fik hende i øvrigt anbefalet.
Jeg vil råde dig til at bruge fagforeningen hvis du har mulighed for det for der kan komme mange ting unde vejs, som man kan blive usikker på, men mit største problem har kun været lang sagsbehandlingstid og manglende mulighed for at følge med i hvad der sker. Arbejdsskadestyrelsens "Team Århus amt" virker nu seriøse nok og de er hurtige til at prøve afgørelserne. Hvis du skal ud og købe advokathjælp skulle du måske vente og se om der bliver problemer med sagsforløbet for du har jo ret til at anke alle afgørelser.
Arbejdsskadestyrelsen har for øvrigt lige ansat mere personale og omlægger strukturen fordi der er kommet krav om hurtigere sagsbehandling. Held og lykke.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-04 21:53

P.S.! Hvis nogen undrer sig over hvad det var med de advokater så var det altså min kone, de svigtede ret så kraftigt i forbindelse med erstatning efter et færdselsuheld med personskade (ja vi er uheldige).

Godkendelse af svar
Fra : zippen

Dato : 22-04-04 01:25

Tak for svaret BjarneD - jeg er blevet noget klogere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-04 10:50

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med sagen.
Bjarne