/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm flimrer
Fra : egoland
Vist : 341 gange
50 point
Dato : 18-04-04 19:41

Min skærm flimrer, og jo flere vinduer, jo mere flimmer. Den har også nogle underlige bølgede linier i siderne. Den sidder på en nvidia tnt 16 mb. Passer de bare ikke sammen, eller hvad? Opløsningen er ligegyldig.

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 18-04-04 19:47

prøv at opdatere din driver til Grafikkortet. Det kan evt. også være skærmens opdateringshastighed der skal justeres. Det kan du gøre ved at højreklikke på skrivebordet. Vælg egenskaber/indstillinger (mener jeg den hedder i den danske version). Klik på knappen avanceret og vælg fanebladet skærm (monitor). Prøv at sætte den op på 75 Hertz og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 18-04-04 20:22

Jeg er nærmere bange for at din linietrafo ikke har det så godt eller det kan også være en de potienmetre som styrer horisontalafbøjning som er dårlig enten ved snavs eller kold lodning.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-04 21:32

Du skal være klar over at der ikke må være store højtalere i nærheden, da de har magnetfelter der kan genere.
Endvidere skal du hente en driver, der understøtter din skærm og styresystem.(Du har den måske på en medfølgende CD.)
Prøv endvidere at se i kontrolpanelet/enheder/hardware/enhedshåndtering om der er nogle røde krydser ud for nogen enheder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 19-04-04 13:55

Jeg har prøvet med en anden, mindre, skærm: ingen problemer, så jeg tror ikke det er grafikkortet, men jeg kan da prøve. Om højtalere: de har ikke givet anledning til problemer før, og jeg har prøvet at fjerne dem: Ingen ændring.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-04 19:42

Nej det er ikke driver til grafikkortet, men til skærmen.
Har du set om der er fejl i enhedhåndtering.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 19-04-04 20:16

Til Palle:
Der er ingen anmærkninger i enhedshåndteringen. Har lige prøvet på en anden PC: samme problem: Det er skærmen! Og der er ingen højtalere i nærheden:
Så det gode spørgsmål er: Kan jeg gøre noget ved skærmen????

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 19-04-04 23:04

ja der er noget du kan gøre ved skærmen men. det er formodentlig for dyrt skærme koster jo ikke meget i dag så køb en ny.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-04 23:54

Du skal i hvert tilfælde ikke gøre som, skriver at sætte frekvensen op, til 75 Hertz, det belaster jo både kort og skærm.
Du skal derimod sætte den ned feks. under 60 HZ og også prøve at sætte opløsningen ned på skrivebordet til feks. 600*800, og så se om den bliver bedre.
Men du må jo vide om du har kunnet bruge den før, på samme komp., (og så er der jo nok den rigtige skærmdriver installeret) Men hvis det pludselig er kommet, så er der nu nok noget galt med den, og tit er det et kul pontiometer der driller, og så kan et par dask på siden, tit klare ærterne for en tid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-04-04 18:43

Hej Palle:
Jeg har dasket den, men det hjalp ikke! Og det med at sætte frekvensen ned, lader det ikke til at jeg kan komme til. Surt.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 20-04-04 18:43

Hej Palle:
Jeg har dasket den, men det hjalp ikke! Og det med at sætte frekvensen ned, lader det ikke til at jeg kan komme til. Surt.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 20-04-04 19:38

Højreklik tomt sted på skrivebord
egenskaber/indstillinger/avanceret/skærm
Og indstil HZ
Men en fin skærm på www.edbpriser.dk koster for en 17" ca 1000kr.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 20-04-04 19:58

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-04 20:26

Selv tak
Hvis du køber en skærm gennem edbpriser, så se og tryk på de gule stjerner, for at se hvad andre mener om den.
VH Palle Hansen