/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
Hvilken grime??
Fra : viggoeddie
Vist : 594 gange
150 point
Dato : 18-04-04 17:43

Hej..Jeg har en dejlig hoppe. Hun er halv haflinger og halv new forest. Jeg har bare lige et problem. Jeg kan ikke finde den rigtige grime til hende. Først prøvede jeg en cob -den passede rundt om mulen, men den kunne ikke nå rundt om kæben. Så prøvene jeg full -den passede om kæben, men der var plads til tre af hendes muler!
Er det min hest der er underlig, eller er jeg bare uheldig men grimerne?
Jeg har købt grimer til hende før, men de her jeg prøvede var dyrere!

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 150 point
Dato : 18-04-04 20:02

Hejsa

Din hest er ikke underlig, jeg har det samme problem med min. Han er 162 cm i stg. og har en bred "araberagtig" pande, og en smal mule, samtidig med at han har en kort næseryg. Cob er for lille... full er for stor.

Derfor køber jeg stort set kun Eskadron grimer til ham. Der fås to modeller, en med alm. lukning v. ganaschen og 1 hvor der er spænder både ved ganaschen og hagegruben. Med denne grime, kan jeg købe en Cob str. og så passe den til, så han kan være i den.

Jeg har også haft held med at finde en rigtig lækker hubertus lædergrime, der også kunne justeres i "næseremmen" til kun 148 kr!

Der findes også billige modeller, hvor der kan justeres med spænder både i nakke- og næsestykker (ligesom du kan med dit hovedtøj). Dem har jeg set til omkring 40 kr (3 for 100,-)

Held og lykke med at finde den rigtige. Hvis du bor i midtjylland/østjylland. Kender jeg et sted, hvor du kan få de omtalte grimer.

Mvh/Mira

Godkendelse af svar
Fra : viggoeddie

Dato : 20-04-04 21:18

Tak for svaret Chamira. Jeg bor dog ikke i Jylland, men det burde da være muligt at finde den omtalte grime på sjælland!?

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 20-04-04 22:19

Hejsa

Ja, det ved jeg helt sikkert at du kan. Der er blot et sted her i midtjylland, hvor de er lidt billigere end jeg ellers har set dem.

Ellers kan du finde en lignende her til 139 kr. http://www.hooks.dk/

Åbn hjemmesiden => Klik i venstre menu på "Hesten" => klik "grimer" så hedder grimen CUSHION WEB - 38121 (det er nummer 2 i anden kolonne) den kan reguleres i både nakke og næserem.

Direkte link til "Grimer": http://www.hooks.dk/Butik/docs/avdelning.asp?orderid=492062295&dept_id=DK-94

Mvh/Mira