/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Puma 1,7 årg. 88 startproblemer
Fra : toje
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 18-04-04 15:56

Hjælp mine kones bil en Ford Puma har til stadighed startproblemer trods utallige besøg på autoriserede Ford værksted uden at kunne løse problemet.
Bilen dør ved start, hvis man er heldig at få den startet, humper den af sted som om at man er ved at løbe tør for benzin. Andre gange kører den bare som en drøm, men pludselig stræker den igen. Den er blevet slæbt på værksted 5 gange uden at værkstedet har kunne finde fejlen så nu er mit sidste håb at der findes nogen der kan hjælpe mig med min kones puma... ellers er jeg bange for at hun vil skille sig af med den.......

Den uheldige pumaejer

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 18-04-04 16:01

Kunne være vand (kondensvand) i tanken.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-04-04 16:24

Det høres ud som det er en elektrisk fejl. Det kan være benzinumpen,er det ikke det så er det nok tendingen.Det er svært at tjekke fejl der kommer og går.man må tjekke når problemene er der.
alimak

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-04-04 17:36

Er der problemer uanset hvor varm motoren er blevet, eller kun ved kold start om morgenen ?

Hvis det kun er om morgenen kunne det helt sikkert være et fugt/snavs problem på tændkabler og andet elektrisk.
Og pronto er vel også prøvet ?

Men det er måske nok dumme forslag, hvis der nu 5 gange har været et autoriseret værksted på sagen

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : toje

Dato : 18-04-04 17:55

Tak for jeres svar/forslag.. Det med kondensvand i tanken har strejfet mig, bare mærkeligt at Ford værkstedet ikke mener det kunne være en årsag.
Problemet er der selv om det er en koldstart, som en varm mortor

Toje

Godkendelse af svar
Fra : toje

Dato : 18-04-04 17:58

Tak for svaret refi.
Tak for dit svar tanken har strejfet mig, bare underligt at Ford værkstedet ikke mener dette kunne være en mulighed

Toje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 18:29

Selv tak.

Giv den ½ liter karburator sprit til hver tankfuld benzin de næste 3-4-5 gange. Så er det sikkert væk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 18:31

PS : Havde nøjagtig samme problem med en Golf GTI 87er.

Den kunne også finde på at gå i stå eller køre mærkelig når den var varm som kold.

Efter 4 gange sprit var det væk.