/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Hjælp 3 mobil i stykker
Fra : tbayj
Vist : 435 gange
42 point
Dato : 18-04-04 12:32

Jeg har købt en 3 telefon i Fona. Da jeg kom hjem igår og skulle prøve den virkede den ikke. Den kunne ikke læse sim kortet. Jeg ringede ind til 3 og de sagde at den sikkert var defekt.
Men nu kommer mit egentlige spørgsmål: Kan jeg få den byttet til en ny? Eller skal jeg vente på at den bliver sendt til reperation og vente i yderlig en uge før jeg får lov til at bruge min nye telefon?

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-04-04 12:41
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 12:48

Du slipper nok ikke for at vente i første omgang - medmindre du kender nogen i Fona godt.
Det er jo ikke Fonas skyld.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 13:05

Her er tale om en OPLAGT produktionsfejl, så kræv at få en helt sprit-nu, og få Fona til at indlæse simkortet.
/PG

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 13:05

sprit-nu = sprit-ny

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 13:17

Det er fanme ringe hvis jeg ikke kan få en ny. DVS at jeg køber en defekt vare? Jeg regner med at når jeg køber en varer så er den fabriks ny. Dvs at hvis denne mobil skal sendes ind så har jeg købt en defekt telefom som så bliver repareret? Det kan sgu ikke passe. Jeg er ved at være godt gal i skralden over det her. Men tak for jeres svar!
Men Guild er inde på hvad jeg mener er rigtigt. Det er jo en oplagt produktions fejl. Men står der noget i loven om det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 13:25

Spørgsmålet er jo om den overhovedet fejler noget.
Det kunne jo være du bare i din iver for at prøve den nye telefon havde lavet en fejl.
Tag nu ikke sorgerne på forskud - gå en tur i Fona - de kan måske klare det med det samme.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 13:32

Det vil jeg håbe. Jeg ringede ind og de sagde at det entet var sim kortet den ikke kunne læse...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 13:38

Prøv at tage dit simkort ud og sæt det i igen.
Glem så alt hvad du ved om mobiltelefoner og gør NØJAGTIG som der står i instruktionsbogen.
Det kunne jo være det så virkede.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 13:40

Jeg har prøvet alt....Men ellers tak for rådet. Det er bare surt når jeg sådan havde glædet mig. Du kender det vel selv- Når man har fået et nyt stykke legetøj kan man ikke vente på at komme igang..og så virker det ikke

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 52 point
Dato : 18-04-04 13:46

Det har du da ret i - det er også derfor jeg skriver at du måske i din iver havde gjort noget forkert.
Men lad nu Fona kigge på den - Eller lad en ven prøve at starte den - Fire øjne ser mange gange mere end 2.
Jeg har selv været ude for en der ikke kunne få en ny nokia igang - han havde siddet i 4 timer og gjort nøjagtig hvad han skulle (sagde han) han havde bare glemt at trykke på præcis den knap han SKULLE trykke på.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 13:47

prøver lige igen....

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 19-04-04 11:04

Tak for jeres svar. Jeg fik det ordnet. Det var somkortet som det var galt med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 11:08

Selv tak - og god fornøjelse med dyret.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 19-04-04 11:21

Tak... prøver den af nu!

Kommentar
Fra : kermit33

Dato : 09-02-05 11:04

hej jeg har også 3mobil og det skulle vel ikke være en 8120 du har for så er den nok ikke i stykker men den har tabt sowæren i den det har min 2 gange nu men de ordner den med det samme i randers eller københavn der kan de gøre det nej fona bytter ikke noget jeg blev anholdt for at vælte 3 reoler med ting på af ren raseri held og lykke