/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hurtigere computer?
Fra : tbayj
Vist : 355 gange
70 point
Dato : 18-04-04 10:31

Hej
Jeg vil gerne have en hurtigere og bedre computer. Jeg har lige puttet nogle flere ram i.
Men hvad kan man selv gøre for at få den hurtigere? Kan man selv skifte processoren?
I så fald...er det en enkelt operation? og hvad ville det koste?

Operativ System   Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack   Service Pack 1
Motherboard
CPU Type   AMD Athlon-PECM, 1200 MHz (6 x 200)
Motherboard Navn   MSI K7T Power/Pro/Pro2/Pro2-A/Turbo/Turbo2/Turbo Limited Edition
Motherboard Chipset   VIA VT8363A Apollo KT133A
System Hukommelse   768 MB (SDRAM)
BIOS Type   Award Modular (06/15/01)
Grafik Kort   NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (64 MB)
3D Acclerator   nVIDIA GeForce2 MX/MX 400

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-04-04 11:10

skal vente med ram de er dyre for tiden

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-04-04 11:23

Du kan prøve www.edbpriser.dk
Jeg fant et grafik kort til min lillebror til ca. 649,- et ATI på 256 ram.
Der er mange gode ting!!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 12:15

Jamen kan man selv skifte processor?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 18-04-04 13:39

Jeg har en AMD 1800XP processor, og kører stadig med mit "gl." NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 kort, det klarer alle nye spil uden problemer, så jeg kan godt forstå at det er processoren du går efter, det er den der er din største flaskehals.
Du skal sikre dig du får en AMD der passer til din sokkel, du finder de billigste prossesorer i www.edbpriser.dk
Du skal være noget forsigtig, da man let kan knække en prossesor, og køleren sættes på på forskellige måder, hvis din køler er noget brugt, hvilket jeg formoder, vil jeg råde dig til at udskifte den med det samme, evnt. til en med lavt DB tal.
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=403&a=2134
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=89
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 18-04-04 13:43

Mange tak for svaret pallebhansen. Det er et godt svar og jeg vil prøve at tjekke det. Kan godt lide at makke i computer men er dog ikke så erfaren. Har kun prøvet at skifte HD + dvd drev og Strømforsyning. Okay også ram... Men nyt skal prøvet..Men lige til sidst..Hvordan ved jeg hvilke AMD jeg skal have?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-04 14:07

Jeg er 90% sikker på det må være Socket A, altså bundsoklen, men før jeg bestiller ville jeg da lige give et ring til sælgeren, for at være sikker. Eller e-mail de oplysninger du har øverst til feks. http://www.bj-trading.dk/menu.asp Rolighedsvej 6 B 8881 Thorsø Telefon: 87-678757

Feks. AMD-XP-2700 til 698kr. ved http://www.bj-trading.dk/menu.asp
Her er feks. Athlon XP 2400+ (OEM/bakke) til 493kr. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=48571 (jeg er ikke helt klar over hvad OEM/bakke står for?)
http://www.edbpriser.dk/Guide.asp?ID=1015
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=35
Der er måske ikke den store ide i at gå meget højere end AMD 2400XP, det er også et kæmpe spring fra din nuværende, hvorimod der jo ikke er den store forskel på at gå fra 2400 til 2700, eller slet ikke højere, da priserne bare stiger voldsomt for at få de sidste MHZ med.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 18-04-04 14:18

> Bml
Hvis du stadig er med. Dit indlæg 11.23 er lidt barnligt .. men du lærer det nok !
/PG

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-04 19:38

Ja han har nok lige lært at kopiere, men det var bedre hvis han øvede sig et andet sted.
VH Palle Hansen