/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
låne penge uanset rki
Fra : wida
Vist : 2537 gange
20 point
Dato : 17-04-04 19:59

hej er der nogle der kender nogle firma som ikke tager røven på en som låner penge ud til folk for af de kan komme ud af rki...??
hilsen winni

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-04-04 20:10

Du skal nok lede lidt længe efter firmaer/personer som låner penge ud hvis du er i RKI.
Og nok lede endnu længere efter nogen som ikke tager r......... på dig, og sætter dig i endnu større gæld.
Emesen.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 17-04-04 20:23

www.bolig-laan.dk og www.omegalaan.dk tilbyder lån mod pant i fast ejendom.
Hvis du ikke er husejer, eller ikke har andet af større værdi, er det ikke muligt at låne penge hvis du står i RKI.

Der er et eller andet firma der for øjebliket arbejder på at komme til at låne til RKI folk. Men det er noget med at der i første omgang skal indbetales et X beløb ind osv., så det er ikke noget jeg tror på.

Mordex.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 17-04-04 20:26

http://www.hells-angels.com/
Prøv her,men vær lidt forsigtig

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 17-04-04 20:28

Hej.
Jeg synes du skal tale med din bank, om dette.
Det er vel nok dem der er mest ærlig...??...
Hold dig lang væk fra selskaber som lover guld og grønne skove.
Så du ikke boomerang forleden dag, det var også om folk som var meget forgældet og blev snydt af investeringsselskaber. Det kan være at udsendelsen bliver genudsendt.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 20:32

Det er et ulykkeligt emne der har været meget oppe i kandu, jeg tror ikke nogen af spørgsmålene er lukkede endnu.
Der er desværre kun meget få der vil låne penge ud til folk der står i RKI, og de tager simpelthen en ågerkarlrente så vi med vores moral helst ikke vil anbefale nogle til sådanne udlånere. Du kunne prøve at spørge i din omgangskreds hvis dit problem er akut, men hvis der er tale om langvarige forbrugsgoder, som eks. bil, ville det nok være en god ide at vente.

ellebye

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 17-04-04 20:55

Hej
Der er jævnligt nogen som vil låne penge for at komme ud af RKI. Prøv at læse i DBA under værdipapirer, der er nok 15 - 20 annoncer hele tiden.
Men hvad er formålet med det? Der sker jo ikke så meget ved at du står i RKI blot kan du ikke gå ud og låne endnu flere penge. Når der er gået 5 år bliver du slettet.
Så jeg synes du skal prøve at få orden i din økonomi og lade være at stifte ny gæld. Dem som du skylder penge kan ikke gøre dig noget hvis du ikke ejer noget. Hvis der er nogle problemer for dig ved at stå i RKI så fortæl om dem her på Kandu og lad os se om ikke der findes en anden udvej, selv om du stadig står i RKI.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 17-04-04 22:43

Prøv dem her, de låner ikke penge ud, men de har mange gode løsninger www.gaeld.com

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-04-04 23:12

Det skal dog lige tilføjes, at adressen dette "firma" skulle befinde sig på IKKE eksisterer, samt at der på hele paracellen IKKE er noget tefonnummer tilknyttet.

Man kan således selv drage sine konklusioner.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 18-04-04 16:08

Er det min kommentar du kommentere ellebye ???? , for firmaet eksistere og har været omtalt flere gange i TV positivt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-07-04 13:27

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : t166435

Dato : 24-07-04 10:00

Der er ikke noget svar. Selvfølgelig vil ingen ærlige långivere penge ud til nogen der tidligere har svindlet og bedraget. Hvis du alligevel skulle finde nogen så pas på.

Få en aftale med dem du skylder penge få en afviklingsaftale i stand. Det værste du kan gøre er at gemme dig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-07-04 10:46

Du har ret t166535, der findes ikke regtig nogen svar eller løsninger på de der uanset grunden, er kommet i RKI.
Som du også skriver er det bedste at få en "akkord" eller aftale med kreditorerne, og taler vi om rimelige større summer, er de fleste villige til at indgå ordninger for blot at få nogle af pengene tilbage.
Det kræve selvfølgelig, at man så overholder en ny aftale.

Det værste er at stifte ny gæld. Måske for at afvikle en anden gæld, det er skruen uden ende.

Lad mig komme med følgende forslag:

Få en professionel til at lægge et budget for dig, der kan holde.

Skriv til kreditorerne, at du er villig til at indgå en akkord med dem, måske får du indrømmet noget af din gæld.

Indstil dig på, at du kommer til at leve "smalhals" de næste 5 år.

Indgå ikke ny gæld, hvis du har den mindste tvivl om, at du ikke kan afvikle denne.

Sæt tæring efter næring.

ellebye