/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra Vhs Til PC - HVORDAN?
Fra : Bml
Vist : 450 gange
266 point
Dato : 17-04-04 18:27

Jeg har en video som jeg gerne vil have over på min somputer - hvordan gør jeg ? ?
Jeg har tv-tuner kort i min computer med sammensat og s-vhs. Jeg vil gerne hvis det kunne
lade sig gøre med s-vhs - jeg har hørt det er bedre kvalitet!! = Hvilke ledningere skal jeg bruge???

Mvh DEN SOM IKk' KA' FIND U A ET

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:33

Du sætter da bare antennestikket i computeren og indstiller kanalen til den kanal din video nu bruger.

Derefter skal det optages.

Hvilke programmer har du til det?

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-04-04 18:36

Windows movie maker2 ER DET ikk' ok?

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-04-04 18:37

Kan jeg ikke bruge s-vhs indgangen på mit tv kort???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:40

Ganske ok - så importerer du bare din video direkte i programmet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:41

Jo selvfølgelig hvis din video har s-vhs.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-04-04 18:42

hvilket kabel skal jeg bruge til s-vhs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 18:47

Det der vel sidder i din maskine - Den er vel forbundet med fjernsynet med et kabel - det tager du ud og sætter i kortet.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 17-04-04 18:51

--Jeg er så LAM til det her men jeg prøver-- Og, refi, jeg fatter ikke hvad du mener!!! Prøv lige på DANSK !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-04 19:15

Du tager dit kabel fra fjernsynet (det der kommer fra videoen) og sætter i dit TV-kort i komputeren.
Så starter du moviemaker og henter det du vil hente fra videoen ind på din harddisk.
Derefter kan du redigere eller brænde eller hvad du nu vil med det du henter.

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-04-04 11:26

Ja ja, Idag prøver jeg.. DET SKAL IKKE VÆRE SÅ NEMT AT FÅ 246 point. OG nu ER der 20 POINT mere at hente HVIS DET VIRKER!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-04 11:51

Så bare kom igang - vi kigger med

Kommentar
Fra : Bml

Dato : 18-04-04 18:15

Hvad skal jeg bruge til at få video fra videomaskine over på min computer MED S-VHS ???

KAN IKKE FINDE UD AF DET

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 266 point
Dato : 18-04-04 18:24

Du sætter stikket fra videoen (det der ellers går i fjernsynet) over i TV kortet.

Nu er din komputer et fjernsyn.

Så skal du stille kanalen på dit TV kort så du kan se det der er på båndet.

Samme kanal som du bruger i fjernsynet.

Nu kan du optage det du ser med det program du har fået med da du købte kortet.

Godkendelse af svar
Fra : Bml

Dato : 19-04-04 16:01

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-04 16:18

selv tak