/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Deling af Comport via netværk.
Fra : boslot
Vist : 894 gange
10 point
Dato : 23-05-01 10:54

Hvilken software kan dele en COM-port og dermed et modem på et lille netværk, således at andre computere på det lille netværk kan benytte modemet til at ringe til andre afdelingers computere og lave en netværk via modem forbindelse til disse. Dette har INTET med inter-net at gøre. Venligst Bo.

Accepteret svar
Fra : bjef

Modtaget 10 point
Dato : 23-05-01 12:36

Hej Bo,

Der findes et lille util som hedder modemshare, som skulle kunne dele dit modem med andre computere på netværket.

Mvh Bjef

Kommentar
Fra : AI_PC_SUPPORT

Dato : 02-07-01 00:13

Hej Boslot.

Du skal gøre sådanne:
1. gå i kontrolpanel og under tilføj fjern programmer.
2. gå under fanen Windows installation
3. gå ind under kommunikation
4. Marker feltet deling af internetforbindelse.
5. tryk ok
6. Windows installere nu deling af modem.
7. Genstart.
8. Gør dette på alle de computere der skal have internet, inklusive den med modemet på.
efter installation:
Du skal nu konfigurer de computere der ikke har modem.
Gør sådanne:
1. Venstre klik på ikonet, på skrivebordet som hedder Internet explore.
2. gå ind under fanen, forbindelse.
3.klik én gang på forbindelsen med (standard)
4. en menu kommer frem. Her skal det øverste flue ben være markeret, ud for står: Automatisk registrering af proxy-indstillinger.
5. klik nu på ok.
6. Du står nu i forbindelser igen, klik her på LAN-Indstillinger
7. Igen kommer en menu, her skal Automatisk registrering af indstillinger markeres.
Det skulle nu virke efter genstart af alle maskiner.
Er de andre ikke konfigureret til Internet, skal du køre guiden forbindelse til internet (kommer automatisk når du dobbelt klikker på internet explore ikonet).

Jeg håber det var noget du kunne bruge. Jeg har gjort det MANGE gange så jeg hvad jeg snakker om!!!

MVH
Jesper Larsen
www.ai-support.subnet.dk - professionel support af din pc'er....

Kommentar
Fra : AI_PC_SUPPORT

Dato : 02-07-01 00:14

HEHEHEHEHEHE Jeg havde ikke lige set den del med dette er ikke internet!!!

Godkendelse af svar
Fra : boslot

Dato : 18-07-01 13:04

Tak for svaret bjef.