/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Har cybercity pulic iP?
Fra : trianh
Vist : 641 gange
50 point
Dato : 19-05-02 11:15

Jeg ved ikke det global IP hos cybercity til 125 kr/måned
er den public IP, som jeg kan bruge til at lave en ftp server?
hvis det er det så hvad er forskel mellem fast IP, som er
inclusive i prisen og global IP?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 19-05-02 11:50

ja det er den, det står der også hvis du kigger nærmere her :

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/global_ip/

For mig at se står der intet om det er en fast IP eller den skifter hver gang du logger af
og på, og dermed ikke har fast IP. Så der må du ringe og spørge cybercity.

Men Fast ip betyder at du har en fast ip-adresse, hvor du kan sætte FTP op og køre fra.

Men du behøver ikke en fast ip-adresse, bare du har en offentlig Ip-adresse kan du køre
med ftp, men du skal så have en service som den www.dns2go.com tilbyder, hvor du
får en URL til din server. Dette betyder at ligemeget hvilken ip-adresse du har vil
man altid kunne finde dig da din adresse så er eksempel :

zonker.d2g.com

Klienten fortæller dns2go din ip-adresse og leder al trafik fra den registrede URL :

zonker.d2g.com

til din ip-adresse....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 11:52

"trianh" <trianh.news@kandu.dk> wrote in news:6_JF8.11510$4f4.462750
@news000.worldonline.dk:

> Jeg ved ikke det global IP hos cybercity til 125 kr/måned
> er den public IP, som jeg kan bruge til at lave en ftp server?
> hvis det er det så hvad er forskel mellem fast IP, som er
> inclusive i prisen og global IP?

Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl - der sidder en masse mennesker med
stor viden om Cybercity's produkter.

--
Mvh. Simon Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 14:05

> Prøv at spørge i news:cybercity.xdsl - der sidder en masse mennesker med

Hvis man går og overvejer at blive kunde, som jeg, så har man jo ikke adgang
til den gruppe.
Jeg undrede mig faktisk om det samme i går - skal man betale for en fast
global IP - jeg har altid troet at det efterhånden var ved at være standard.

Anders

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 14:07

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> wrote in
news:ac87tv$5l0$1@sunsite.dk:

> Hvis man går og overvejer at blive kunde, som jeg, så har man jo ikke
> adgang til den gruppe.

Det er så rigtigt.

> Jeg undrede mig faktisk om det samme i går - skal man betale for en
> fast global IP - jeg har altid troet at det efterhånden var ved at
> være standard.

Du får en fast IP på din router. Tror vist også at CC var de første til at
gøre "fast" IP til standard på dsl-linier.

--
Mvh. Simon Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-05-02 18:05

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> skrev i en meddelelse
news:ac87tv$5l0$1@sunsite.dk...
> Jeg undrede mig faktisk om det samme i går - skal man betale for en
fast
> global IP - jeg har altid troet at det efterhånden var ved at være
standard.

"global IP" giver dig en fast public ip på et interface efter eget valg.
Fx din maskine

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 10:11

"Simon H. Pedersen" <simon@SPAMNEJTAKemail.dk> wrote in message
news:Xns921399C166C04simonSPAMNEJTAKemail@212.242.40.196...

> > Jeg undrede mig faktisk om det samme i går - skal man betale for en
> > fast global IP - jeg har altid troet at det efterhånden var ved at
> > være standard.
>
> Du får en fast IP på din router. Tror vist også at CC var de første til at
> gøre "fast" IP til standard på dsl-linier.

ja, du får en fast ip til din router, men ikke til din maskine, som du gør
med global ip-produktet... som for diskussionens skyld er udstyret med 5 ip
adresser... broadcast, gateway, router og en til + én IP til din maskine...

:)

men bortset fra det.... så er det forrykt at cybercity ser det nødvendigt at
fastholde et krav om en merbetaling på 125,- om måneden for noget, der kun
skal administreres én gang..... det er penge i lommen på ISP'en....

/j

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-05-02 11:33

"Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:acaejj$69f$1@sunsite.dk...
> som for diskussionens skyld er udstyret med 5 ip
> adresser... broadcast, gateway, router og en til + én IP til din
maskine...

Er det ikke kun 4 som standard?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 09:29

It seems Jakob Wolffhechel wrote:
>
> men bortset fra det.... så er det forrykt at cybercity ser det nødvendigt at
> fastholde et krav om en merbetaling på 125,- om måneden for noget, der kun
> skal administreres én gang..... det er penge i lommen på ISP'en....

For administration er det faktisk meget rimeligt. Det er special
opsætning og routing, så det er vist helt OK. Hver gang vi
omlægger net/routing, skal disse opsætninger med i kabalen.

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 10:28

In article <slrnaek1sf.m90.spam_me_senseless@dot.adsl.dk>, Soeren Schroeder wrote:
>
> omlægger net/routing, skal disse opsætninger med i kabalen.

Der er ingen kabale.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Campbell's Law:
| Nature abhors a vacuous experimenter.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 11:04

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnaek4qt.to.apj@slartibartfast.nerd.dk...
> Der er ingen kabale.

Selvfølgelig er der det:
http://www.government.go.ug/districts/detail.php?myId=3

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 11:43

It seems Andreas Plesner Jacobsen wrote:
>>
>> omlægger net/routing, skal disse opsætninger med i kabalen.
>
> Der er ingen kabale.

"ja"

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-05-02 18:29

On Tue, 21 May 2002 09:28:05 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Der er ingen kabale.

Der er flere kabaler,,, http://onlinegames.mine.nu/menu_sys/kort.html

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste
hvis man har et BrugerID

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 09:11

It seems Ivar Madsen wrote:
>>Der er ingen kabale.
>
> Der er flere kabaler,,, http://onlinegames.mine.nu/menu_sys/kort.html

Shhhh....

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 22-05-02 19:52

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> wrote in message
news:slrnaek1sf.m90.spam_me_senseless@dot.adsl.dk...
> It seems Jakob Wolffhechel wrote:
> >
> > men bortset fra det.... så er det forrykt at cybercity ser det
nødvendigt at
> > fastholde et krav om en merbetaling på 125,- om måneden for noget, der
kun
> > skal administreres én gang..... det er penge i lommen på ISP'en....
>
> For administration er det faktisk meget rimeligt. Det er special
> opsætning og routing, så det er vist helt OK. Hver gang vi
> omlægger net/routing, skal disse opsætninger med i kabalen.

det er selvfølgelig rigtig nok, at der er en administrativ udgift til
løn.... jeg vil dog mene, at denne kan holdes på et minimum, hvis netværket
ellers er sat op på en hensigtsmæssig måde...

det ville være mere relevant at vide, hvad er udgift ift indtjening pr.
måned på produktet er.... og den er uhyggelig lav...

/j

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 00:53

"Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:acgpau$e0$1@sunsite.dk...
> jeg vil dog mene, at denne kan holdes på et minimum

aha.. relevans?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 14:15

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cec2f70$0$93880$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:acgpau$e0$1@sunsite.dk...
> > jeg vil dog mene, at denne kan holdes på et minimum
>
> aha.. relevans?

du kan jo læse tilbage i tråden :)

/j

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 14:35

"Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:aciq1d$24h$1@sunsite.dk...
> > > jeg vil dog mene, at denne kan holdes på et minimum
> > aha.. relevans?
> du kan jo læse tilbage i tråden :)

Har jeg skam gjort.
Jeg kan stadig ikke se hvilken relevans din mening om hvad omkostninger
bør være har.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 17:11

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3ceceff2$0$88307$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Jakob Wolffhechel" <wolffhechel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:aciq1d$24h$1@sunsite.dk...
> > > > jeg vil dog mene, at denne kan holdes på et minimum
> > > aha.. relevans?
> > du kan jo læse tilbage i tråden :)
>
> Har jeg skam gjort.
> Jeg kan stadig ikke se hvilken relevans din mening om hvad omkostninger
> bør være har.

andet end flueknepperi anyway... jeg prøvede bare at lade "kandu" forstå,
jeg anser produktet for ligegyldigt og for dyrt ift det, man får ud af
det...

skal du have et msg-id? :)

/j