/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fotografering af nordlys
Fra : HelleS
Vist : 1820 gange
200 point
Dato : 16-04-04 12:15

Hej
Jeg skal til at til Grønland. Hvis jeg nu er så heldig at komme til at se nordlys vil jeg gerne forsøge at fotografere det. Jeg ved det ikke er let, og jeg kan jo ikke rigtig komme til at øve mig først.

Kamera: Canon EOS 3000N m/28-80 DC. Jeg har stativ!
Film: Jeg har nogle Kodak Ultra ISO 400

Er der en der har et forslag til indstilling af lukketiden?? Jeg ved godt at det ville være bedst at bedst at prøve sig lidt frem, men jeg får jo ikke billederne at se før jeg kommer hjem igen. Evt. forslag til film valg modtages!

MVH
Helle

Accepteret svar
Fra : sprenger

Modtaget 210 point
Dato : 16-04-04 12:25

Du er har en dejlig rejse foran dig, Helle, og du kan forberede dig ved at se på den bedste side vedr. det mere tekniske fotografering af nordlys her:
http://www.ptialaska.net/~hutch/aurora.html

God rejse!

sprenger

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 16-04-04 12:40

Her er et godt tip!:
http://www.uio.no/miljoforum/stral/t3/foto.shtml

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-04-04 13:03

Jeg fotograferde en komet for en del år siden.
En tid på ca. 20 - 30 sek gav det bedste resultat.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 16-04-04 15:04

Hej,
Spørg inde på www.fotokritik.dk de er utrolig hjælpsomme og knalddygtige.
Rigtig god rejse.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-04-04 16:14

> HelleS
Rigtig god tur. Jeg var deroppe 24 dage sidste efterår. Her er et par link, til hjemmesider med KNALDGODE fotos. Du kan også skrive til fotograferne, og stille spørgsmål.
http://mytrip.dk/dindex.html
http://www.ice-berg.dk/
/PG

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 16-04-04 16:52

Hej Helle
Kontakt nedennævnte

narsaq.foto@greennet.gl

John Rasmussen ved alt hvad der er værd at vide om billeder på Grønland

Og glæd dig der venter mange gode stunder forude

mvh

krakgt

Godkendelse af svar
Fra : HelleS

Dato : 08-05-04 22:36

Tak for svaret sprenger.
Jeg så desværre ikke nordlys i Grønland. Men jeg fik taget en helt masse fantastiske billeder af isbjergene og slædehundende. Det var en udemærket artikel du henviste mig til, den kan jeg sikkert få glæde af når jeg en gang får oplevet nordlys!

Kommentar
Fra : sprenger

Dato : 09-05-04 15:07

Velkommen hjem, og det med nordlyset må vi håbe du oplever en anden gang!!

Sprenger