/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
raid/me/xp på samme pc ??
Fra : return
Vist : 304 gange
80 point
Dato : 15-04-04 10:23

hvis man har et raid system og man har to skuffer skal man så have begge styre systemer på den samme eller skal de være på vær sin disk=skuffe eller hvordan gør man ???

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 11:22

Hvilken raid standard kører du med? raid0? den bruger begge diske samtidig og hvis du piller en af dem ud ryger alle dine data. men prøv at uddybe dit problem.

Mvh JCA
Datafagtekniker
www.Foa.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 16:20

Hvilken Raid bruger du eller vil bruge, og hvad vil du bruge Raid til.
Med to styresystemer i Raid, kan det godt blive lidt indviklet og du skal til at holde tungen lige i munden.
Vil du bruge XP eller ME til at styre/vælge hvilket system der skal køres på.
Eller vil du bruge Boot Manager som følger med Partition Magic 8
Emesen.

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 15-04-04 17:45

Ved du overhoved hvad Raid er?(return) det lydder nemlig ikke sådan!

Kommentar
Fra : return

Dato : 16-04-04 09:19

nej jeg ved ikke helt hvad det går ud på derfor mit spørgsmål !!

men har set en der havde to skuffer og i den e´ne havde han me og i den anden xp , vil gerne selv ha sådan et system men ved ikke hvad der er bedst at køre med
men tror at jeg vil ha xp som grundstammen og hvordan gør man så det så det hele kommer til at virke sammen ??

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 80 point
Dato : 16-04-04 09:31

Du kan ike køre raid med to forskællige styresystemer,vis du vil vide
hvad raid er kan du læse lidt om det nede på siden under>
RAID - Redundant Array of Independent Disks

http://www.edbpriser.dk/guide.asp?ID=1008

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-04-04 09:32

ikke

Kommentar
Fra : duckit.dk

Dato : 16-04-04 09:50

ja drop raid, og instaler me på den ene disk skift den så ud med den anden skuffe og installer xp.
så bytter du bare skufferne når du vil skifte system.

Jeg ville nok have begge systemer på samme Harddisk og det er også nemt nok, der skal du bare lave 2 partioner en fat32(WinMe) og en ntfs(WinXP) så installere du først din me og så din xp og så laver windows xp en boot menu til dig så du kan vælge når du starter din maskine.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 19-04-04 08:44

Tak for svaret Manse9933.