/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
compaq presario 2240
Fra : briani
Vist : 295 gange
100 point
Dato : 14-04-04 20:18

Hejsa

Jeg har en compaq presario 2240 stående.

Den virkede for længe siden,en dag åbnede jeg den af nysgerrighed,for at kikke lidt på indmadet

Jeg så at der sad en modem i,som jeg godt kunne bruge i en vens computer,så den tog jeg ud.

Det skulle jeg nok ikke have gjort,for efter udtagningen,nægter den at starte,også selv om jeg sætter modemet tilbage

Jeg kan godt høre den arbejder lidt i starten,men skærmen kommer ikke med.

Har prøve at tage alle ledninger af og på igen,men intet hjalp.

Mon det er bundkortet der er gået?

Skal den bare skrottes?

Den må da få noget strøm da cd rom drevet virker-ved at klikke på åbn og luk knappen.

Mvh
Brian pilfinger

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-04 20:27

Samme problem havde vi med en compaq xxxxx og ved et tilfælde havde vi ikke tændt for skærmen i et af vore mange forsøg og da vi tændte så virkede det.

Jeg har lagt tre mapper med det som jeg trak ud af en "compaq" HD
Den havde endda selv et program som gjorde dette.
Det der ligger i mapperne er kopi af disketterne.
Du kan kopiere mapperne over direkte.
ftp://hirsenet.dk/

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 22:27

Hejsa igen
Og tak fordi du gav at lægge dem ud.

Nu har jeg hentet de tre mapper,og lagt dem ned på hver sin diskette.

Hvad gør jeg så nu?

Skal jeg starte med den der hedder start compaq?
for at se om jeg kan starte computeren op med den.

Og de to andre disketter hvad med dem?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 22:34

Ha ha - se det ved jeg ikke - jeg lagde dem bare ned på disketter da jeg så muligheden.
men jeg tror du skal bruge startdisketten og måske set up til at komme i bios.
Emesen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 22:42

Ja men tak aligevel,jeg må bare prøve mig frem.
Imorgen eller i overmorgen eller en anden god dag

Men jeg tror nu ikke jeg får gang i den.
Har prøvet med en bootdiskette,og det reagerede den ikke på.

Mvh og godnat når den tid kommer
Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-04 22:45

OK - held og lykke.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 14-04-04 22:48

Tak for svaret emesen.

Jeg lukker og slukker her.

Får jeg det til at virke med dine disketter,så giver jeg lige en tilbagemelding i et nyt spørgsmål.
med lidt flere point

Mvh Og
Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 20:05

Briani
Prøv at hente denne cmpqstart2.exe her: ftp://hirsenet.dk/
den er lige lavet, og jeg ved ikke om den virker.
ellers kig ind på dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/39171
hvor refi har prøvet noget andet med de samme filer som du har hentet.
Emesen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-04-04 21:06

Takker

jeg har nu hentet den

Så må vi se hvornår jeg får tid til at teste den,men 10000000 tak

Brian