/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
kruset/krøllet hår
Fra : ahtn
Vist : 4382 gange
100 point
Dato : 14-04-04 11:50

jeg har for et stykke tid siden fået lavet en hjemmepermanent, men det blev alt for kruset. er der noget jeg selv kan gøre (udover et besøg hos frisøren) for at neutralisere noget at permanenten ? (jeg har prøvet balsam/hårkur)
mvh ahtn

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 14-04-04 11:52

Hjemmepermanent kan altid være farlig at lege med, da det er det man risikerer. Har du prøvet et fladjern ? Nogle gange kan det godt hjælpe på det. Ellers er der nok ikke anden udvej end frisøren.

Kommentar
Fra : bella_melle

Dato : 14-04-04 11:55

hej ved godt det her kommer til at lyde lidt underligt men det skulle virke det virker vpå på farvet hår du skal vaske dit hår i blå biotex det er lidt svært men virker
hilsen melanie

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 14-04-04 12:50

bella melle
ja det lyder da vildt underligt. mit hår er både farvet og permanentet. er du sikker på der ikke er nogen risiko ved det ?
mvh ahtn

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 14-04-04 13:27

ved din frisør kan du købe noget olie(ikke så dyrt) utroligt effektivt til farvet/permanentet/tørt hår.Skal bruges nogle gange,du vil hurtigt mærke forskel.ps.Pas på med at bruge føntørrer/krøllejern/fladjern for ofte da det også ødelægger håret.Du vil også kunne få glæde ved dine krøller hvis spidserne klippes.Held og lykke.
eskild

Kommentar
Fra : bella_melle

Dato : 14-04-04 13:59

ved det godt men min søster er frisør og hvis det kikser med det de laver på dem selv bruger hun blåbiotex

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-04 20:33

hvis du er glad for krøllerne og bare er træt af at dit hår er kruset, vil jeg anbefale dig at kramme noget voks i det inden det er helt tørt. Og evt. købe strait line fra firmaet "Lanza". Det er en flydende gelé, men ikke gele. Det er bare konsistensen der minder om gele. Det krammer man i håret når det er vådt/håndklædetørt... Det bruger min svigerinde som har meget kruset hår og hun syntes det er effektivt + mine egne frisør kunder... Et fladjern ville være dumt i længden. Godt til festlige lejligheder. Det ødelægger håret ligeså meget som et krøllejern, det gør dit hår mere kruset og stift (ligesom hestehår), når du ikke bruger det, hvis du har brugt fladjernet over en længere periode altså... Undgå også for meget føntørring, det smadre også håret i længden. Men brug føntørre og fladjern med måde. Jeg ved at en smule voks gør underværker!!! Det samler krøllerne og får håret til at se mere naturlig og frisk ud + det ikke er skadeligt for dit hår. Hvis du har overvejet at få trækket permanenten ud igen med væske, eller andre kemikalier SKAL du gå til frisøren, ellers kan du risikere at total smadre dit hår og det vil sikkert komme til at se endnu mere kruset ud...

Held og lykke!!!!

Mvh
Frisøren

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 15-04-04 10:00

Tak for svaret gisele.
mvh ahtn