/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Word til Dias???
Fra : Toupie
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 13-04-04 22:46

Min søn har lavet en opgave om fugle i word der skal vises som diasshow, hvordan gør vi det???

//Toupie

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 13-04-04 22:50

Hvis I har officepakken er Powerpoint jo nem - den er jo en del af officepakken.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 22:53

Ja som refi skriver skal i bruge Powerpoint.
I Word skal i gå i filer og ned til "Send" her kan i sende det hele over i Powerpoint.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 13-04-04 22:55

Toupie

Som refi skriver, skal din søn lave diasshowet/præsentationen i PowerPiont. Her er også mange muligheder, for en flot og spændende præsentation.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 22:59

Nej hvor er vi enige

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:02

Herligt nu har I gjort det rigtigt nemt for mig at skulle give point he he...

Men ja, vi har powerpoint men jeg vidste ikke det var sååå enkelt at lave det, så jeg takker

Franksp:
Hvilke muligheder er der i powerpoint?? Det er ikke ligefrem et program jeg plejer at bruge.

// Toupie

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:04

Ja, men jeg har problemer med at sende word.doc til Powerpoint, for hver linie lægger sig som en side i Powerpoint og det skal det jo ikke. Så glem lige hvad jeg skrev tidligere. Men der må ligge en løsning lige for næsen af os.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:05

Det er nøjagtig ligeså nemt at bruge som word og fungerer på næsten samme måde.

Hov - Det var ikke mig du spurgte.

Nu må vi se om vi er enige igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:07

Du kan bare klippe og klistre fra dine worddokumenter.

Mærk det af du vil have på et billede og gå videre til næste osv.

Bagefter kan du så lægge logoer eller farver eller hvad du måtte ønske, på.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:08

refi du må da også gerne svare

Nu har jeg prøvet at sende det og åbne det i powerpoint, men den skriver at den mangler et konverteringsprogram for at vise filen korrekt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:10

I venstre side samler alle billederne sig og du kan hele tiden gå op i menuen og få vist diasshowet så du kan se hvordan det er blevet.
Det giver næsten sig selv når du kommer igang.
Og sålænge I stadig har originalen kan det jo ikke gå galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:11

Lad være med at sende det.

Klip ud billede for billede hvad du vil have, og så ret lidt til - til sidst

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:13

Tja.........kan jeg lave hjemmesider i frontpage kan jeg vel også lære at bruge powerpoint og som du siger refi, bare vi har orginalen så kan det ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:14

Hver enkelt side åbnes i Word, marker alt og kopieres, indsættes herefter ind på en blank side i Powerpoint side for side, så behøver han ikke at lave noget om.
Sideopsætningen skal bare være den samme i Powerpoint som i Word.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:14

refi det er jo som at starte forefra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:15

Nemlig - og det er jo næsten som at lave hjemmesider i WYSIWYG

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:15

Bentjuul

Ja det lyder jo noget mere simpelt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:18

Nej du skal da ikke starte forfra - Det er vel ikke 5000 sider.

Så svært er det da heller ikke at kopiere et par 10-20 sider

Bare klø på - resultatet skal vel også være super.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:19

Refi.........WYSIWYG????????? øhhh..........hvad er det??

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:20

Refi, ja det skulle gerne ende med et godt resultat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:20

What You Se Is What You Get

W Y S I W Y G

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:21

what you see is what you get

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:21

Det udtryk må du da have rendt over masser af gange i forbindelse med hjemmesider.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:22

man skal fandme være hurtig her

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:23

Er der forkalkning i fingrene "bentjuul"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:25

Nope, har aldrig set det før eller har måske nok, men ikke tænkt mere over det men et godt udtryk er det nu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:26

Ja åbenbart refi, men jeg skylder dig 200 point fra en tråd der var lavet til ære for dig, men som lukkede meget hurtigt. Jeg åbner en tråd til dig. Undskyld Toupie for dette sidespring.

//bentjuul

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:28

Prøv at gå i din søgemaskine og skriv ordet så skal du bare se

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:28

Bentjuul

Det skal du skam ikke undskylde jeg er gammel i gårde og har selv lavet lidt "udu" i nogle tråde........og jeg syntes nu kun det er hyggeligt

// Toupie/Wilduhr

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:33

Wilduhr
Tak for det, men der var nogen der var ude med riven efter refi, men refi var klog nok til at holde sig væk, så jeg har pointene til ham.

//bent

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:35

Bent

"nogen" har også været ude med riven efter Toupie, så hun var "klog" nok til at skifte til Wilduhr så hun kunne være i fred .........men nu er freden tilbage (forhåbentlig) så Toupie er på banen igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:35

Naaaa - Jeg har nu svaret ham.

Jeg står da gerne ved hvad jeg siger, men tråden var allerede lukket da jeg kom hjem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-04-04 23:44

Toupie
Ja, livet er ikke for de knækkede, så vi er her endnu

//bent

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:46

Bent

Nemlig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:46

Tråden er vel også til for at bruges.

Problemet er jo løst.

Resten er ikke vores arbejde

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:49

Tak for svaret Refi, og da i alle 3 har bidraget med projektet skal i alle have point og tak for hjælpen

Jeg åbner lige nye tråde til Bent og Frank

// Toupie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-04 23:50

Selv tak

Fortsat God Aften.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-04-04 23:50

For at der ikke skal blive vrøvl med den computer som den skal vises på:
Filer>rejsepræsentation> følg guiden.
Emesen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-04-04 23:54

Emesen

Tak det havde jeg ikke lige tænkt på

// Toupie