/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tændings problem speedfight 1 (98-99)
Fra : Lillehamer
Vist : 3577 gange
40 point
Dato : 13-04-04 07:52

Har en speedfight som der er vrøvl med tændingen på, har startspærre på maskinen men ved ikke helt om det er her den er gal, den blinker 3 gange, og et lille kort 4 gang, ved aktivering af nøgle, jeg tror CDI er røget eller startspærren, har købt en anden tybe CDI ved Peugeot, som så skulle kunne sættes i systemet så det virkede, men kan ikke få den til at gniste alligevel, tændspolen er kontroleret og ok, så er mit sprøgsmål er der et sted jeg kan få oplysninger til hvor dan jeg forbinder tændingen, den behøver ikke køre med startspærre mere, det er alt for dyrt!!!! (2000 CDI Startspærre 2000) det vil jeg ikke gi for det.???????

M.V.H Kim Madsen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-04 09:54

Er der strøm på batteriet da det kræves for at startspærren slår fra??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Lillehamer

Dato : 13-04-04 12:50

Jeps, det er et nyt batteri der er monteret.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-04 17:13

Du fjerner da bare den startspærre, og samler ledninger der er klippet over, du kan sagtens se farverne.
Startspærren sidder somregel monteret i forskjoldet, og så virker det sikkert igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Lillehamer

Dato : 14-04-04 01:32

Det vil jeg lige prøve så, så håber jeg der bliver liv i den igen, ellers vender jeg tilbage igen!!!

M.V.H Kim Madsen.

Kommentar
Fra : Lillehamer

Dato : 14-04-04 18:11

Ja er her så igen, speedfighten har en tændspole omme ved baglygten som går ned til tændrøret, der sidder 2 ledninger til den, en grøn og en sort,skal den sorte sidde øverst på tændspolen eller er det den grønne ledning, der er selvfølgelig to spadestik på spolen, men igen farvekode, så er der en der ved 100% hvilke ledning der skal sidde hvor????

M.V.H Kim Madsen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 15-04-04 23:00

Der er ingen fare ved at de er byttede, forøvrig er alle tændspoler der skal have en plus eller minus et bestemt sted, altid mærkede ved stikkene, og sort er altid minus, altså stel.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Lillehamer

Dato : 15-04-04 23:21

Tak for svaret pallebhansen.