/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle ting!
Fra : jysch
Vist : 1224 gange
100 point
Dato : 12-04-04 00:53

Jeg har under oprydning fundet nogle gamle ting - de er selvfølgelig medtaget af at de har stået bagerst i en carport/garage, men jeg tror at de for nogen kan være interessante - de trænger selvfølgelig til noget renovering, men hvad gør jeg med dem?

Det drejer sig bl.a. om en standerlampe med 3 arme og et blomsterbord, med jernunderstel og glasplade. Bordet kan blive enormt flot ved maling af understellet, måske sandblæses først og glasset pudses og lampen også.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-04-04 00:58

Tag dem med til et kræmmer marked eller hold et garagesalg.

Alternativt www.dba.dk - der kan sælges alt.

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 12-04-04 00:59

Eller hvad med
http://www.papkassen.dk/

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 12-04-04 02:56

Eller www.qxl.dk

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 12-04-04 07:29

Hej
Hvis du bor på Sjælland skulle du tage på Livsstilsmesse på Ledreborg Slot. Det er en oplevelse i sig selv. Det er fra 28 - 31 maj.Så kan du tale med en forhandler eller flere. De sælger den slags ting til velbjærgede personer men du kan selvfølgelig ikke få fuld pris. Du kan også se hvad de forlanger for de blomsterborde som de sælger og ud fra det selv fastsætte en pris og sætte det i den blå avis. Jeg har selv et men har endnu ikke orket at gøre det i stand, men de er ret trendy.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-04-04 07:47

Som refi foreslår så afhold et lille lokalt loppemarked evt. sammen med nogle andre (naboer, venner, famlie eller...??) Hvis du ikke gider den ulejlighed kan du også prøve at kontakte et firma som rydder dødsboer/pulterkamre...de plejer dog ikke at være så "gavmilde" som hvis du sælger det selv gennem DBA, Gul Og Gratis eller andre "blå markeder". En sidste mulighed er selvfølgelig at aflevere det til de lokale spejdere, idrætsforeninger eller hvem der nu står for genbrugsindsamlinger i dit lokalområde...så er du sikker på at de nok skal "finde en ny ejer" på et tidspunkt!

God fornøjelse!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : yellow

Dato : 12-04-04 10:55

Du kunne smide det ud, men det ville være en skam.
du kan give det til genbrug, rødekors eller blåkors.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-04 13:24

Hvis du bor i Århus området, vil jeg da gerne tage mig af de ting.
Jeg ælsker gamle ting og sager!

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 12-04-04 15:27

Hej allesammen!

Jeg ved godt at jeg kan sende det til genbrug, men jeg syntes at dels er tingene jo ikke rene - og dels ved jeg at der er nogen som samler på sådan noget og som måske vil bruge dem evt. gøre dem i stand.

Jeg bor ude på Djursland

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-04-04 23:10

Hej Jysch

Hva' ska' du ha' for dem?

Kan du evt. maile et billede?

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 13-04-04 20:34

Hej Camillasmoster!

Det kan jeg godt, men det kan ikke blive før i weekenden, da jeg skal have flyttet nogle ting for at komme til dem.

Vil du sende din email-adresse

Hilsen Jysch

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-04-04 21:24

Hej Jysch

Her har du min mail-adresse:

hanneb.jensen@stofanet.dk

MVH
Camillasmoster

Accepteret svar
Fra : miomis

Modtaget 100 point
Dato : 19-04-04 14:05

http://www.lauritz.com/

Har du hørt om ovennævnte?

Jeg har også bemærket du bor på Djursland.....så måske er det lige i nærheden af Lauritz.com:
Se linket her hvor de er "bor": http://kort.krak.dk/ml/link.asp?id=d767fba73b274b79a5f6b583747737d0&ai=Lauritz.com+Århus+-+Egå

Citat
Sådan sælger De varer hos Lauritz.com
Vil De sælge på Lauritz.com, har De flere muligheder

De kan medbringe selve varen til det nærmeste showroom. Da får De en vurdering på stedet. Vurderingen er gratis og uforpligtende. Egnede varer kan omgående indleveres til auktion.

Alternativt kan De emaile et digitalt foto eller sende et foto pr. brev. Gerne suppleret med lidt information om varen. Fotoet stiles til vurderingsafdelingen i det nærmeste showroom. Se adresser her.

De kan også ringe og tale med en vurderingskonsulent, der kan give en indikation af, om Lauritz.com kan sælge Deres vare og til hvilken forventet pris.

Har De flere effekter kan De også ringe og aftale et vurderingsbesøg hos Dem. Ønsker De effekterne sat på auktion er Lauritz.com gerne behjælpelig med at arrangere transport. Omkostningen for transporten fratrækkes Deres afregning.

En vare er typisk på auktion i 7-14 dage, hvor køber har mulighed for at besigtige varen på eftersyn og lægge sine bud.

Auktionssystemet sender Dem en email, når der er faldet hammerslag på Deres vare. De afregnes for hammerslaget minus 10 % sælgersalær (min. DKK 250) indenfor 30 dage. For varer solgt under kategorien mønter og frimærker er minimumssalæret DKK/SEK 100.

Udbetaling via bankoverførsel er gratis, men ønskes check fremsendt eller kontant udbetaling koster det et gebyr på DKK/SEK 100.

En vare skal normalt kunne vurderes til et forventet hammerslag på over DKK 1.500 for at blive sat på auktion. Varer i dårlig stand eller med tydelige defekter, skår og mangler modtages generelt ikke. Ligeledes afvises generelt nye kopivarer samt varer, der teknisk ikke fungerer.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 19-04-04 19:17

Tak for svaret miomis.

Det vidste jeg ikke, har også nogle andre ting som jeg nok vil prøve at få vurderet.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : miomis

Dato : 20-04-04 13:02

Mange tak

Knuz Miomis