/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Er du en Blach eller med i vor slægt
Fra : Ove_Blach
Vist : 556 gange
174 point
Dato : 11-04-04 01:45

Hej.

Er du en Blach eller med i vor slægt, send en mail eller et indlæg.
Den ældste kendt er fra år 1450 fra Lerbjerg syd for Randers og tæt på Hadsten på en gård ved navn Lerbjerggård.
Nu er det ca. 5 år siden jeg begyndte med lidt slægtsforskning i fritiden.
Tak for hjælpen.

MVH Ove Blach 9240

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 11-04-04 09:09

Så vidt jeg ved er jeg næppe beslægtet med Blach-slægten, men derfor kan du da godt få et par oplysninger.
Du skriver ikke meget om hvad du har, så måske det er noget du allerede kender.
"Anetavler for berømte danskere, 1. samling" har på side 169 og på side 432 noget om Mogens Jensen Michelsen Blach *1704, samt hans hustruer.
Endvidere står der en kort oversigt over Blach-slægten på side 433. Jeg antager den er begrænset til anerækkerne for henholdsvis Carl Chr. Bagger *1807 †1846,
og
Herman Bang *1857 †1912
Jeg flere steder personer med navnet Blach gift med nogle af "mine" personer, men det er oftest meget usikre oplysninger.
mvh
Varla

Kommentar
Fra : Ove_Blach

Dato : 11-04-04 23:40

Du har heldt ret i om hvad det er. Men det jeg er ude efter er så mange oplysninger om personer med tilknytning til Blach så jeg på den måde får mere viden om Blach gennem tiden.
Alt har interesse også de usikre oplygsninger, det kunne jo være jeg kunne hjælpe med noget.
MVH Ovve Blach

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-04 10:59

På FS. er der Ancestral File - med 173 med navnet Blach, fra ca.1700 og frem til 1909,men dem kender du vel, selv om FS. er usikker med hensyn til data osv, kan oplysningerne jo tjekkes i kirkebøgerne.
Senta