/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi Kobling
Fra : PhreakerDK
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 10-04-04 12:20

Jeg har lige købt en kobling til min maxi, men der er ingen not-gang i den.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=236322201&n=282538075&pn=282538215 << det er den på billedet, men beskrivelsen er forkert.

Er det bedst at bytte den til en anden, eller kan jeg sagtens sætte den på, den skal sidde på en racer-krumtap
http://www.thansen.dk/product.asp?c=236322201&n=282537292&pn=910703793 << den her.

Fortsat God Påske
PhreakerDK

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 10-04-04 13:47

Nej der skal heller ikke være notgang i den. Notgangen på krumtapakselen, er til svinghjulet på den anden side.
Du kan sagtens bruge disse dele, og kan bare sammenligne den nye med den gamle, for at se hvor du borer hullerne, syntes du ikke du vil have den nye racerkobling, kan du jo bytte den, før du sætter den i.
Den eneste virkelige forskel på ny og gl. er at den nye har strammere fjedre, så knallerten skal op i flere omdr. før den sparker fra.
Når den først har bidt sig fast (over 10 km/t) er der jo ingen forskel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PhreakerDK

Dato : 10-04-04 14:24

hmm der er plads til not i racer krumtap, der er oxo huller til kickstarter i den nye kobling, eneste forskel er not-gang mangler,
jeg prøver at montere kalorius, kan altid pille den af igen :)
Vender lige tilbage med point, skal lige se om det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : PhreakerDK

Dato : 10-04-04 17:17

Det virkede tak for hjælpen pallebhansen og fortsat god påske :)

Godkendelse af svar
Fra : PhreakerDK

Dato : 10-04-04 17:18

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-04 17:39

Ja selv god påske, og kør nu ordentlig, det må jo være en kraftig karl den Maxi, når den skal have hele pivtøjet, og træk nu ikke stellet skævt, måske skal du forstærke den vandrette stålprofil hen til baghjulet, ved at svejse fladjern inde i profilen.
Og sørg for at de bremser virker ordentlig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : PhreakerDK

Dato : 10-04-04 19:28

Kraftig tjoo

Det er en maxi/P1 ligner KL, ved ikke hvor skæv den kan blive, men min gamle maxi k den var skæv, og den var forstærket :)
Og har membrantunsæt fra stc-tuning og racer krumtap.
Kører vel omkring 80, så der skal lige finjusteres lidt, for at få det sidste ud af den.

m.v.h
PhreakerDK

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-04 01:10

Jeg har selv haft en, det er den sidste Puch lavede, så vidt jeg ved. En pæn knallert, som "ikke burde være tunet" ha ha.
Finjusteringen må være at finde den udstødning der giver mest, og ligeledes den helt rigtige strålespids.(Måske passer en indstillig strålespids?, kan ikke lige huske det)
VH Palle Hansen