/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
70 cc Topstykke
Fra : 30scooter
Vist : 530 gange
25 point
Dato : 09-04-04 21:21

Da jeg skal have et Tun topstykke til min maxi k. skal jeg lige vide om det her topstykke 70 cc er det bedste af de tre? http://www.protuna.dk/products.asp?c=15697820&n=19067625#xy
eller kan man købe nogle der er bedre end 70 cc ? og hvor meget gir det. når man sætter et 70 cc topstykke på eller større? eller større?

Har følgende dele på

45mm cylinder
38mm topstykke.
20mm Delorto Karburator
5.5 hk udstødning.
power luft filter.

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : 8x140844

Dato : 09-04-04 21:37

Det ville være helt fint til din maxi med det topstykkem jeg ved ikke lige hvor meget det vil give, men den skulle komme til at rykke noget i optrækket.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-04 21:55

Du skal under ingen omstændigheder, bruge et 70 cc topstykke, da du jo kun har godt 60 cc, og diameteren så er for stor på et 70 cc topstykke. Du skal bruge et 60 cc.
Men du vil ikke kunne mærke nogen særlig forskel, hvis dit 48.8 cc topstykke allerede er planet. Vi snakker højest om 3 km/t, noget andet er hvis dit orginale ikke er planet, så vil du kunne mærke en størrer trækkraft med et 60 cc.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 09-04-04 22:01

Mit 38mm topstkke. er ikke planet. hva så med et racing topstykke fra http://www.kreidler-service.dk/ItemDetail.asp?VareID=8347&ItemStart=

Skal også vide et anden ting hvordan finder jeg ud af om min 45mm cylle er et 60 cc, 65cc 70 cc. eller hva det nu er?
Hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 09-04-04 22:08

Har lige fundet ud af det er et 70 cc på http://www.puchmaxi.nl/puchmaxi/verkoop.htm.
45mm 70cc aluminium/nicasil NIEUW

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 09-04-04 22:09

Tryk på det her link. det andet var forkert :

http://www.puchmaxi.nl/puchmaxi/verkoop.htm

:)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-04-04 00:16

Du udregner jo da cylindervolumen med: Areal*slaglængde Areal=D*pi pi=3,14
Så dit kit er= 45*3,14*43=61 cm2
Slaglængden er jo den samme, uanset hvilket tun du køber til Maxien.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : jk6

Modtaget 25 point
Dato : 10-04-04 16:50

ja, men af en eller anden grund kalder tunfirmaerne altid en 45mm cylinder for 70 cc, og det samme med topstykkerne, så derfor svarer 70 cc topstykke som regel til 45mm. Jeg vil dog mene at du skulle købe racing topstykket, Da der er mindre "squish band". Den kant der er langs yderkanten på dette topstykke gør at selve forbrændingskammeret i praksis bliver lidt smallere end protunas topstykke, og så er det jo også lidt billigere. Hvis du da ikke bare vil slibe det originale topstykke ned. Personligt syntes jeg ikke der er forskel på planet 50cc eller 70 cc.

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 11-04-04 20:32

OKay. mange tak for hjlæpen alle 3..

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 11-04-04 20:33

Tak for svaret jk6. og jer andre 2. :)