/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hvad er godt? Hvad er skidt???
Fra : December
Vist : 603 gange
150 point
Dato : 08-04-04 13:06

Min andelsforening skal have fælles bredbånd men hvad er godt og hvad er skidt??????
Hvem kan man stole på leverer det de siger og hvem er billigst og bedst?????
Jeg er blevet anbefalet Dansk Bredbånd men jeg har af gode grunde ingen erfaringer med dem eller andre. Jeg bor på Amager hvis det er nogen hjælp?
Jeg håber i kan hjælpe mig videre da det er mange penge og mange mennesker det drejer sig om ikke skal blive snydt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-04 13:14

Dem her kan i stole på.
http://www.nordit.dk/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 13:19

Har I noget i forvejen - Kabeltv eller andet - så kunne kabelmodem være en mulighed.
Tiscali siges ligeledes at lave et godt produkt.

Kommentar
Fra : December

Dato : 08-04-04 13:22

Vi har alm. kabeltv som næsten alle andre også har. Vi kunne godt tænke os at få det sådan en løsning hvor der er internet, tv, og telefoni i en pakke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-04 13:24

Tiscali er på vej ud af danmark.
De kan ikke finde ud af noget som helst.
Jo, sende regninger ud i det blå, med fantasibeløb
er de gode til.
Glem Tiscali.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 13:26

Hvis I har TDC kabeltv er der jo ikke så mange muligheder hvis det skal være en samlet pakke.
Der er jo ingen andre der laver alle 3 dele.
Jeg går ikke ud fra du mener IP-telefoni.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-04-04 13:29

Enig med refi, TDC er nok den bedste og måske den eneste
med de krav i stiller.

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 08-04-04 13:47

hej
vores antenneforening lavede aftale med ARROWNET vi er godt tilfredse.Giver 169,- mdr.
eskild

Kommentar
Fra : December

Dato : 08-04-04 13:47

Jeg har bare hørt at Dansk Bredbånd laver det samme som TDC men bare meget billigere. De skulle give 10 Mbit for 259 kr pr måned og det skulle være testet og det passede men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet det. Netshare, Telelet, kabelnettet har også alle de ting vi ønsker men den eneste jeg kender og ikke vil bruge er kabelnettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-04-04 13:56

Du vil ikke kunne få alle tre ting fra de samme.
Nogle udbydere har ganske vist telefoni med i deres pakke men det foregår ved at hver har en tæller på telefonen da de køber sig ind hos et telefonselskab, og det er dyre minutpriser.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 08-04-04 14:37

Hej

- jeg har 10 Mbit forbindelse fra Dansk Bredbånd (samt ip-telefoni) hvad bredbåndsdelen angår - giver jeg 395 ,- kr. om måneden.

Dansk Bredbånd har så lidt kunderelateret problemer .... jeg bor i Præstø hvor DB lancerede et produkt i samarbejde med SEAS, og der har været store problemer med, at overholde leveringsfrister, aftaler m.m.

Sådan rent ydelsesmæssigt har det været stabilt udover et enkelt døgn, hvor nettet tiltede totalt (det har vi dog heller ikke skulle betale for)

Har jeg fået noget ud af det ? Nøøøh der er såmænd ikke den store forskel at mærke i det daglige, da hastigheden jo bestemmes af den server du går op mod .... så selvom 10 Mbit lyder af meget - har det ikke så meget at sige - det er ikke ensbetydende med "røv-sparker-fart".
Måske der indimellem er lidt mere fart på downloadshastigheden, men .... det er nu ikke synderligt imponerende. Igen bestemmes det af den server du henter ned fra.

Lidt om DBNet ....
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23221

Held og lykke med det

Karina

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-04-04 14:39

Vil foreslå "TDC BREDBÅND ERHVERV"...
du får nogle fornuftige priser, samt god stabilitet!

Produkt info:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_info

Hastigheder:
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

Priser:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-04-04 16:06

Her er et par udbyder som kan etablere, bolignet.

http://www.fascom.dk
(Har etableret Firkantnet.dk http://www.firkantnet.dk og er i gang med at etablere Brøndby Strand)

http://www.delcom.dk
(Har etableret bryggenet.dk http://www.bryggenet.dk)

I stedet for DBNet (Dansk Bredbånd) kan i bruge Nianet.
http://www.nianet.dk
I kan få tilbud, på Nianet's løsning, gennem RL-Connect http://www.rlconnect.dk/

Har selv fået tilbud fra 3 ovenstående leverandøre. Vi valgte de 3, i vores ejendom, fordi vi gerne ville have et godt netværk, ejendommen.
vi er en ejendom på 300 lejemål, på Ydre Østerbro.

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-04-04 16:10

for resten du spurtge også: hvad er skidt?

Kabelnettet.dk er noget skidt, prøv at gå ind på Google, og brug søgeordet kablenettet, og se hvor mange træffere du får. det er mest negativt, der bliver skrvet om dem.

Du kan også bruge kandu's egen søgeboks, der vil du også få rigeligt, med kritik af kabelnettet, til at vurdere dem.

Med venlig hilsen
CiberAmigo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-04-04 17:01

Du kunne spørge DNI og se hvad de kan.
http://www.dni.dk/references/abenhaven.html
Emesen.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 08-04-04 17:35

jes der blev spurgt på dansk bredbånd jeg bor i ejendom som de første her i danmark ,lavet som pilotprojekt men prisen er ikke 279.mdr. men 200kr. pr. mdr via pbs. incl. moms. korrek det er 10 mb. op og 10 mb ned. og så virker det , gør jeg selv en tjeneste se prisen for samme leverring via optisk kabel.

god påske

ib.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 18:08

Hvis man ikke kan sætte et "delefilter" ind så risikerer man at p2p freaks snupper hele båndbredden! Så det ville jeg sikre mig på forhånd! Der har lige været noget i Kontant om problematikken! Hvis 10 Mb er for hele ejendommen, er der jo ikke meget til den enkelte bruger!

Kommentar
Fra : December

Dato : 08-04-04 21:42

Hvad er et optisk kabel?
tedd>> det er 10mb til hver lejlighed.

Mange 1000 tak for alle jeres svar. Jeg skal lige tjekke det hele igennem, så vender jeg tilbage og deler point ud

Bliv endelig ved med at komme med gode tipz og råd.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 08-04-04 21:51

tedd lige et ord mere der er ingen problemer med p.2 p deling idet du selv bestemmer hvad du vil give ,
optisk kabel= lysledere og ikke altid bestemt til 10mb op and down.
ok korrekt når flere deler samme mb. vil iregl gå gennem bestående kabelstik

men www.bbst.dk

klarer 10 op-ned mb. meget fint endda.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-04-04 21:55

Lyder som en drøm!

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 08-04-04 21:58

ikke som en drøm bare godt med mulighed for øgning af hastighed men hvem har brug for kraftig forbindelse udover egne spilserver.:0)

ib forresten god påske

Kommentar
Fra : December

Dato : 09-04-04 10:03

IB>>> Har jeg forstået det korrekt at det er alle i en ejendom der hver i sær får 10 mb???? Du kan altså godt anbefale Dansk Bredbånd???? I har aldrig haft problemer med dem????

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 09-04-04 10:09

december lige før jul :
ja det er korrekt hver husstand har 10 mb. problemer nej mindre end ndre typer forbindelser særlig god til tungere arbejde såsom video samt fotojobs. selv alt andet på din puter skal kunne følge med.

fortsat god påske.
ib.

Kommentar
Fra : December

Dato : 09-04-04 10:13

IB>>>Har i også tlf og tv igennem DB????

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 09-04-04 10:18

dec. jes de har tlf og tv . jeg har det ikke men kære ven jeg vedlagde link åben dette gå til bredbånstationen der får du alle de oplysninger du ønsker .
ps. jeg bruger ikk IP telefoni hvorfor ikke alt koster penge og på nettet findes der flere systemer du kan bruge næsten ligeså godt så ip tlf.

ib

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 12-04-04 14:07

Hej til ib2650
Jeg tror vi bor i samme område, så jeg kan kun give dig ret i hvad du skriver.
citat:
"jes der blev spurgt på dansk bredbånd jeg bor i ejendom som de første her i danmark ,lavet som pilotprojekt men prisen er ikke 279.mdr. men 200kr. pr. mdr via pbs. incl. moms. korrek det er 10 mb. op og 10 mb ned. og så virker det , gør jeg selv en tjeneste se prisen for samme leverring via optisk kabel." citat slut.

Har nu haft det lige fra start, og det er april 2001,her er der sat to Pc.til og der kan sættes to merer hvis det er det jeg vil og det virker sk..... hurtigt

Har lige her den 29/3-04 modtaget brev om IP-Telefoni,så det er også på vej her.
Hilsen swarn/Hvidovre en mand

Accepteret svar
Fra : ib2650

Modtaget 150 point
Dato : 12-04-04 14:16

ja alt dette er klart rigtigt jeg har altid sagt 200. incl. moms via pbs. ja til at det virker ski hurtigt men men det er også et spørgsmål om dinputer kan følge med , men det lyder som om den kan ,ellers ville du ikke have glæde af vor gode forbindelse.

ib 2650

;op)

ps nu burde spørgsmålet lukkes det er da udbygget nok. ikke?

Godkendelse af svar
Fra : December

Dato : 12-04-04 15:07

Tak for svaret ib2650.

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 14-04-04 12:57

Der bør ikke herske tvivl om at Dansk Bredbånd leverer en fremtidssikret 10 Mbit forbindelse ved både up og download -til hver eneste husstand. Til sammenligning kører de hurtigste ADSL-forbindelser i dag med en maksimumkapacitet på 2 Mbit ved upload. Som noget sjældent på markedet garanterer Dansk Bredbånd hastigheden på 10 mbit/s, og at den aldrig vil blive delt med andre. Du får 10 Mbit helt for dig selv og kan ikke få mindre! Dansk Bredbånd leverer både internet, gratis Ip-telefoniabonnement og kabeltv. Virksomheden specialiserer sig i netværk til boligforeninger i byen, og i lokal projekter til hele byer i provinsen. Alt er baseret på optiske fibre som kan transportere næsten ubegrænsede datamængder.
Hvis du vil vide mere er du velkommen til at se på hjemmesiden. www.dbnet.dk

Christiane Vejlø PR ansvarlig Dansk Bredbånd

Kommentar
Fra : ChristianeV

Dato : 14-04-04 12:59

Rettelse
Ved ADSL er det naturligvis max 2 mbit ved download.

Kommentar
Fra : December

Dato : 14-04-04 16:56

Hej Christiane...Jeg har talt med jer og skal ind til møde hos jer meget snart så det ser jeg frem til. Det virker alt for godt til at være sandt så det må prøves kan jeg godt se. Foreløbig er min andelsforening meget interesseret i jer.

Kommentar
Fra : ib2650

Dato : 14-04-04 17:02

nå december nu må du have dfået nok hvad med at lukke spørgsmålet nu.

have a nice day
ib