/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Amter - hvilke postnr. ?
Fra : Mallie
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 06-04-04 10:12

Hej,

Nogen der ved hvor man kan finde en oversigt over hvilke postnr. der hører til hvilke amter ?

/Mallie

Accepteret svar
Fra : ahtn

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-04 10:23

hejsa
spørgsmålet har været her før - du kan finde det som besvaret spørgsmål i "andre interesser" (d.16-3-04). spørgeren var pallenoc og det blev besvaret af refi. jeg har ikke selv købt svaret, men det er bedømt med 3 stjerner, så det skulle være ok.
mvh ahtn

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 06-04-04 10:34

Tak for svaret ahtn.

Tja de konstaterede bare at det ikke findes, men det må jeg jo så leve med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-04 10:36

Det behøver du ikke at købe - Du kan få det her.
Det findes ikke da postnumre er opbygget på en anden måde.
De har ikke noget med amts eller kommunegrænser at gøre, men derimod vores gamle telefonsystem.
De gamle forvalgsnumre 01-02-03-04 osv. er de tal der bliver brugt i postnummersystemet.
Det bageste tal er det forreste i postnummeret.
Centrum i en større by er altid xx00 og derfra breder de sig i ring.
Men som sagt har numrene intet med kommune-/amtsgrænser at gøre.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 07-04-04 22:59

Tak for point beklager der ikke var gevinst