/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Com kaán ikke finde min nye brænder?
Fra : tbayj
Vist : 199 gange
64 point
Dato : 05-04-04 18:06

Jeg har lige købt en dvd brænder og sat den i min computer. men nu vil computeren ikke finde den. Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 18:08

Du har nok sat den forkert i.

Men vi skal bruge lidt flere oplysninger.

Hvad du har gjort osv.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:11

Jeg havd et dvd drev som jeg tog ud. Derefter satte jeg den nye dvd brænder i. Jeg brugte d samme stik som den ander havde brugt!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 18:14

Du skal ind i bios og se om den kan finde det det gør du ved at trykke delete under opstart
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 18:15

Spørgsmåler er så om det du tog ud var sat som slave og det nye er master.
Tjek om de er sat til det samme.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:17

Den gamle dvd var Master. Jeg satte det samme master stik i igen. Det er forøvrigt en btc brænder.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 18:23

Er det bios eller dit OS der ikke kan finde den?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:26

Jeg kan ikke se den i Bios, og heller ikke under denne computer

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:29

...og nu virker mit cd rom drev heller ikke mere.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 18:31

Prøv at bruge bios indbyggede autodetect! Lyder dog umiddelbart som om du har en master/slave konflikt!

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:32

hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 18:33

Der er ikke noget der hedder master stik med mindre du bruger cable select! Check dip switchen er sat til Master i det nye drev! (Bagpå, og der plejer at være et diagram eller et M)

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 18:34

okay

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 18:35

Gå ind i bios og se om dine drev står til auto!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 74 point
Dato : 05-04-04 19:07

Bag på brænderen sidder:

C S M
S L S ( i en eller anden rækkefølge)
: : :

Et af stederne sidder en jumper.
Kig efter på dit gamle drev, og sæt den lille sorte jumper på samme måde.
Lad lige comp starte op og lukke ned inden du sætter den nye brænder til.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 20:08

Så nu virker det sgu. tak skal i have. Jeg flyttede på Jumperne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 20:17

Jammen så med din nye brænder.
Bruger du Nero6 så lav lige en opdatering hos Nero.
http://www.nero.com/en/nero-up.php
Emesen.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 05-04-04 20:18

Okay , det vil jeg prøve. Det er fedt !

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 22:56

Og tak til emesen fordi du snuppede points fra mig Typisk Kandu *L*

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 23:42

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 23:46

Tedd - så gå her over og lav denne:
http://www.kandu.dk/dk/spg/37562
Som åbentbart ikke virker efter min anvisning.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-04 00:11

Har lige kommet med en kommentar der! Ved ikke om det virker