/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ip
Fra : tykketykke
Vist : 220 gange
70 point
Dato : 05-04-04 09:52

skal man have to ip adresser hvis man to pcer der skal på nettet

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-04-04 09:57

Du kan bruge en router så ordner den det med IP'erne.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 05-04-04 10:28

Ved at sætte en router (f.eks. en D-Link DI-604) op på din forbindelse, kan du lave et lokalnet og derved kun udadtil have en IP. Alle pc'er på lokalnettet bruger så routeren som "genvej" til Internettet.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 05-04-04 10:35

Ellers hvis du har 2 netkort kan du vià et krydset kabel koble de 2 computere sammen og så dele internettet på den anden, men computeren hvorpå nettet er tilsluttet, skal være tændt for at den anden kan komme på.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-04 12:41

Ja det skal du med mindre du anvender en af de oven for beskrevne metoder, men hvis du kun vil køre på Internet med en PC ad gangen kan du godt koble begge til, men kun logge på nettet med en.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 06-04-04 15:10

Jeg vil købe en router... Det er klart det nemmeste, der er jo også firewall indbygget i sådan en....