/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
slanke banankage
Fra : Tompe_10
Vist : 4686 gange
50 point
Dato : 04-04-04 19:12

jeg skal bruge opskriften til en god gammel banan kage men den skal ikke vaere for fed

pe@ce in he@venTompe_10

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 04-04-04 19:15
Kommentar
Fra : grausen

Dato : 04-04-04 20:05

Hejsa
Her er opskriften fra et julemærkehjem og jeg synes den er god:
1 æg
2 modne bananer
4 spsk frisk appelsinsaft eller appelsinjuice
1 1/3 dl sukker
2 1/2 dl mel
1 tsk bagepulver

Varm ovnen op til 175 grader. Pisk ægget med elpisker til det er luftigt. Tilsæt sukkeret lidt ad gangen og pisk til blandingen er tyk og lysegul. Mos bananerne og rør dem i sammen med de øvrige ingredienser.
Kom dejen i en form (ca 20x20 cm) og bag i ca 30 minutter

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-04 07:25

Hejsa

Jeg har en, som jeg har bagt flere gange med succes. Opskriften, der er til 2 kager følger her:

Ingredienser:
6 æggehvider
1 hel æg
50 g sukker
10 sødetabletter (evt. yderligere 150 gram sukker )
5 tsk. vanillesukker

250 g mel
2 tsk. Bagepulver
6 bananer (gerne meget modne)

Det hele æg, sukker, vanillesukker og sødetabletter opløst i en anelse vand piskes sammen, og vendes i de i forvejen stiftpiskede hvider. Mel og bagepulver blandes sammen og hældes i skiftevis med bananerne. Servere evt. med ferskner til.

Hældes i 2 forme og bages i 55-60 min ved 175 grader.

mvh

Henning Borchert-Jørgensen

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-04-04 09:12

hej lukker du ikke lige dit spørgsmål tak
mvh Granslam

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 25-04-04 13:53

Tak for svaret henningborchert.

Kommentar
Fra : mir_lol

Dato : 05-09-04 18:47

sidder med et lille grrrr i baghovedet over den banankage - muligheden for at undgå for meget fedt ligger jo næsten lige for - for eks græsk youhurt - og ikke mindst mindre sukker - hellere sødestof så - og ærlig talt banan er jo temmelig sødt i sig selv - nogen der har forsøgt sig med at bage "sunde" kager ?????