/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
buffer underrun
Fra : alfa
Vist : 412 gange
200 point
Dato : 04-04-04 16:29

Abit nf7-s 2.0
Amd Athlon xp 2800+
512 mb ddr pc3200 ram
Maxtor dm9+ 120 gig
Optorite CD-RW CW5205 with buffer underrun teknologi
OS = win2000
Nero burning ROM 6

Jeg har problemer med buffer underun når jeg skal brænde cd'er. I starten brændte jeg normalt med 48x, men det var i winxp, og det tog de normalt 3 min om at brænde, men har win2000 nu, og har ikke prøvet med den nye (da den gamle havde samme problemer byttede jeg den) brænder i winxp endnu. Jeg har også prøvet at flashe brænderen, men det hjalp heller ikke.
Jeg har harddisk og brænder på hver sit ide kabel. Selvom jeg lige har defragmenteret hd, og DMA er sluttet til i enhedshåndtering, så løber bufferen op og ned hele tiden i nero, når jeg brænder fra hd til cd brænder, og det er ligemeget om det er data eller musik jeg brænder. Jeg har også lukket alle unødvendige baggrundsprogrammer, men lige lidt hjælper det. Og har prøvet at installerer aspi drivere til win2000, de var ikke installeret i forvejen, hvad gør aspi egentligt helt nøjagtig? noget med kommunikationen imellem harddisk og cdrom ik, eller er det unødvendigt at installere?
Er det bedst at have brænder og harddisk på samme ide kabel?
Skal lige siges at når jeg prøver at kopiere almindelig data eller musik fra brænder til harddisk, ser det ud som om at sløve hele computeren, musen hakker sig igennem skærmen, hvis jeg bevæger den, og dette gør den ikke i winxp så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-04-04 16:44

Bedst på hvert sit kabel.
Opdater din Nero 6
Opdater din win 2000 med SP4
Det var hvad jeg lige kunne komme på.
Emesen.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 04-04-04 16:49

jeg har sp4, men prøver lige og opdaterer nero

Accepteret svar
Fra : 2cole2hold

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-04 17:11

Fik du løst dit problem?
Ellers bør du prøve et andet brænder-program.
Jeg bruger selv Roxio Easy CD & DVD Creator 6, som har indbygget "buffer underrun prevention", og jeg har aldrig oplevet en mislykket brænding! :)
(Selv Microsoft bruger Roxio software i XP's "Guiden CD brænder")

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 17:21

Easy cd creator 5 platinum og Nero 5 kunne godt komme i konflikt når den ene havde været indstalleret. Men da jeg installerede Nero 6 skete der ikke noget ved at der var Easy CD 5 lå der i forvejen, så det kan være at det også gælder omvendt.
Jeg har brugt Easy CD 5 i mange år uden problemer, men bruger nu Nero 6 som dog virker lidt mere besværlig.
Emesen.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-04-04 21:03

Jeg har løst problemerne, men jeg har formateret og installeret nero 6 igen, og nu virker det af en eller anden grund, men ellers tak for hjælpen, pyhaa, hvem skal jeg dog give point til ;)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 21:10

Ha ha - først nu har du problemer.

Kommentar
Fra : 2cole2hold

Dato : 15-04-04 21:19

Først til mølle pricippet gælder vist her... men jeg vil da ikke sige nej til point :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-04-04 21:24

OK - afstår fra point.
Nu er det nemt ikke.

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 16-04-04 12:59

Tak for svaret 2cole2hold. heh ja problemet ligger faktisk i at give point, ikke at finde fejlen i computeren . Går også ind for først til mølle princippet, men da du er så flink emmesen at give dine point væk , så får 2cole dem, men ellers tak for hjælpen