/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Netbutik med kattefoder?
Fra : ks9000
Vist : 2901 gange
100 point
Dato : 04-04-04 13:37

Det er ikke lykkes mig at finde en netbutik, der handler med billigt kattefoder.

Det skal være noget ganske almindeligt tørfoder i pilleform, og det skal ikke være dyre mærkevarer. Og så skal det kunne købes i 15 - 25 kg. poser.

Er der en der kan henvise til et relevant website, så jeg ikke mere behøver at køre til foderstoffen efter det.

'Den dovne'

Kommentar
Fra : louise5631

Dato : 04-04-04 13:41

prøv at søge på jubii, efter kattefoder, så vil der komme flere muligheder.

louise a.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-04-04 14:26

Hej "Dovne"?!
Jeg handler tit i ZooZity, DK´s største dyrehandler, dem kan du også handle med på nettet, og få rabat, hvis du gør dig til medlem. Jeg har set, at de har mange slags kattetørfoder, så mon ikke der er noget. Der er da også andre muligheder, jeg hørte om "olivers", at det skulle være ret godt, Men i den dyre ende.
Og helt ærligt og brutalt, hvis du ikke kan unde en ordentlig kvalitet, når du ovenikøbet kan få rabat ved , at købe stort ind til din kat, men kun tænker på penge, så.............!Hvor meget vil du ofre 3 øre per dag? Selv hvis du giver katten luxus er det faktisk ikke dyrt, at holde kat. Ja jeg er velstillet, nu, og har kun en kat... MEN har prøvet , at forsørge 5 katte på bistandhjælp, ikke noget problem!!!!!!!!!!!!!! Min kat elsker i øvrigt nilgræs, der et vitamin i, de ikke kan få på anden måde
MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-04-04 14:54
Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-04-04 15:52

Olivers er et godt kattefoder. Jeg ved ikke, om du vil kalde det billigt, men hvis du ikke vil ofre noget ordentligt foder på din kat, burde du måske finde et andet hjem til den, som gør.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-04-04 16:10

www.olivers.dk handler med katte og hundemad

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-04-04 16:12

Jeg køber selv både katte og hundemad der, jeg får det bragt til døren, det har fungeret udemærket, det emeste jeg ikke syntes om er kattesandet, men der har jeg fundet en løsning.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 04-04-04 16:52

Til "mulberry" og "Jernladyen".

Jeg efterspurgte et sted, hvor der er billigt foder, og ikke dårligt foder. Jeg har bare ikke lyst til at betale for en dyr "mærkevarer", som jo nødvendigvis ikke er bedre end "no name".

Grunden til at jeg ønsker foder i den billige ende er, at vi p.t. selv har 5 katte, og vel vidende, at katte fra nabogårdene af og til er til 'spisning' hos vores katte (indbudt eller ej), er det altså en nødvendighed, at foderet ikke er for dyrt.

Der er ikke tale om racekatte til udstillingsbrug, men om ganske almindelige katte, hvis opgave er at holde mus o.lign. borte - og det er de bestemt også rigtig gode til. Vores katte er ikke til kæledyr, men "arbejdsdyr", så derfor skal de have ordentlig foder, som nødvendigvis ikke behøver at være en dyr mærkevarer.

Jeg har den tro, at kattefoder på nogle områder er at sammenligne med menneskemad: Et dyrt produkt behøver ikke at være bedre end et billigt - det ser vi jo gang på gang.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 04-04-04 17:29

Hej her er et link til dig kig lige på det, jeg ved ikke om det passer til din penge pung
http://www.petstuff.onlinesalg.dk/

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 04-04-04 17:40

Inden du køber den billigste og største portion du kan finde, vil det nok være en rigtig god ide at "spørge" kattene, hvad de kan li`,hvad de synes er kvalitet Det er jo ofte sådan med katte, at der bare er nogen produkter de ikke vil røre ved, uanset, hvad eksperter siger om produktet, og andre de kan spise hver dag år ud og år ind, uden protest. Så lad kattene afgøre, hvad der er kvalitet. Du kan få små prøveposer nogle steder.
MVH

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-04-04 18:01

AKZO

dit link virker meget alsidigt, og prisen er da rimelig, der er lidt for enhver smag. Måske skal jeg overveje at prøve det en dag.

Men jeg har lige købt 30 kg foder, så det varer nok en rum tid endnu.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 04-04-04 19:19

Hej ks9000
Vi har selv 4 katte- og jeg er på pension og min samlever på revalidering. Vi bor i et gammelt hus, der skal istandsættes konstant. Denne mdr. har vi fx. 1800 kr til at leve for til dyrlæge, hundefoder, kattefoder, tandlæge, smøger o.s.v.
Jeg har prøvet det billige foder - og det er IKKE godt. Det du sparer i foderet, kan du betale i dyrlægeregninger, så det kan slet ikke betale sig at købe det billige. Man kan bl.a. se det på, at pelsen bliver strid, hård og mat. Og de rører sig ikke lige så meget/hurtigt på det billige.
At det fra Olivers - og dyrlægen - er dyrt, er både rigtigt og forkert. De skal ikke have så meget af det, når det er et kvalitetsfoder, som hvis det er noget billigt og dårligt. Om det er godt eller dårligt kan du se på "afleveringerne". Hvis det er nogle ordentlige "kager" de afleverer, er foderet ikke godt nok. Det gode foder giver meget lidt afleveringer. Desværre har jeg aldrig haft held til at finde noget foder, der var både godt og billigt, selv om jeg har set efter i 12 år.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : 25

Dato : 04-04-04 19:31

Jernladyen

Ja, selv min dyrlæge siger Olivers foder er godt, derfor har jeg brugt det, og det er jo dejligt at få det bragt til døren.

Man må nok se i øjnene, at det koster at give sine dyr noget ordentligt mad,

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 04-04-04 20:10

Til mulberry.

Du skriver:
<<Inden du køber den billigste og største portion du kan finde, vil det nok være en rigtig god ide at "spørge" kattene, hvad de kan li`>>

Jeg svarer:
Jeg har 'spurgt' kattene, og de foretrækker, som deres ubetingede livret, A38 (!!). Dernæst følger 'Møllerens kattepiller' (som er relativ billoge), og som nr. 3 kommer vores hunds tørkost. Ja tro det eller ej, men sådan er det.

Så hvis jeg skal følge det, så kender jeg jo allerede deres livret. Men en kat på A38 -- kan man det? - - Jo så er der også lige de fugle, harekillinger, muldvarpe og mus de kommer hjem med, de sættes meget højt på deres menukort.

Og inden, der er nogen, der fortæller at hundepiller bestemt ikke er godt for katte, vil jeg lige sige, at det ved jeg godt. Der mangler et eller andet stof i det. Eller er det en forkert opfattelse? Det ville jo være meget nemmere, at de alle sammen spiste det samme.

//KS9000

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 04-04-04 20:24

Hovedsagen er vel at kattene får noget at spise.....

Kommentar
Fra : lunadc

Dato : 04-04-04 21:57

Jeg vil nu nok anbefale Olivers, det er nemt, du får det leveret lige ved døren, du kan fodre en kat for ca. 1,50 kr pr dag, det er da ikke dyrt, og så er du helt sikker på at den får hvad den skal have og dermed er frisk og rask og klar til at fange mus.
Bodil

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-04 10:43

Du efterlyser billigt og godt kattetørfoder. Du kan få 10 kiloposer i ZooZity, det er skam ikke forbeholdt fine udstillingskatte, derudover kan du få 10% rabat, hvis du er medlem og de har internetbutik og billig og GOD Kvalitet mad.Det kan godt være at det kendte mærker,og der tilmed en del at vælge imellem ja kendt for kvalitet og afprøvet på katte, ellers kunne de vel slet ikke sælge det. "katte ville vælge Whiskas" siger en reklame, sludder, min vil ikke røre Whiskas.
Du tale om mærkemad, som om mærketøj. Dyrlægens er MEGET dyr og mange små dyrehandler er meget dyre. Dem kan jeg også¨godt undvære. Hvis bare du ikke køber den mest lausige kvalitet, så er jeg på dine kattes vegne glad. Det, at de har mulighed for at få "rigtig" kattemad (selvfangne mus etc.) siger mig , at de grundlæggende spiser sundere end de fleste der ofte ikke har de muligheder for jagtområde. Jeg tænker bare, at det uanset hvor mange penge een har, ville være ærgerlig, hvis een købte 15 kilo af noget de totalt rynkede på næsen af, for derefter at dreje om på poten. Derfor prøv først med en lille portion, og se om I kan blive enige Kattene og dig, inden den store investering i store sække. (I øvrigt er det en misforståelse at det er godt at give katte mælkeprodukter, de kan ikke ret godt tåle det, det er på grund af et stof der hedder laktose, det giver dem tynd mave. Hvis det skal være kan der købes noget uden laktose, der forhandles af Whiskas, og det er dyrt. )
Nå, men måske har du fået købt noget missemad.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 05-04-04 10:53

Nå...ja... nu kommer jeg i tanke om, hvordan jeg sætter standarden for acceptabel og ikke-acceptabel kattetørfoder. Det er den opdagelse indenfor kattetørfoder, at hvis en kat bare får lidt hver dag, har den en overhængende fare for, at udvikle urinvejssygdomme. Det er desværre set alt for tit og det skyldes tørfoderet, derfor er der sket en udvikling af produkterne, som specielt er forbeholdt de "kendte" mærker, da de reklamere med forbedringerne, det gør de andre ind. Derfor kan jeg kun endnu engang anbefale at købe netop et af de mærker med den forbedring, og så købe stort ind og få medlemsrabat oveni.
ps Jeg har arbejdet på et katteinternat og har haft katte hele mit liv.

Kommentar
Fra : Frk_Laura

Dato : 06-04-04 20:38

Hej KS9000
www.loppetjansen.dk som er en dansk internet butik, kan du købe kattefoder til din kat, det er dog ikke den helt billige slags, men det er noget rigtig godt kattefoder.

Det er mærkerne Nutro og Royal Canin, jeg bruger selv nutro complete care, det kan anbefales da det både er noget katten kan lide, og de får alt hvad de har brug for. Ved at spare penge på foder, kan det ske, at du ender med at bruge de sparede penge på dyrlæge regninger, og er da nogle sure penge at bruge.

Ved at fodre, med et kvalitets produkt, så får din kat et bedre helbred, da de dyre kattefoder består af God kvalitets protein, f.eks. tørret kylling.
Mange producenter bruger frisk, og det lyder måske umidlbart som en kvalitet, men lad dig ikke snyde, for at få 1 kilo tørret kylling,skal man bruge 5 kilo frisk kød. De gode produkter indholder desuden lidt magnesium, som katte ikke må få for meget af (0.08) og taurin, som katte ikke selv kan danne.
I de dyre produkter er der heller ikke tilsat farvestoffer og tilsætningsstoffer. Jeg kan kun anbefale at man foder med et ordenligt foder.
Jeg ved at Royal Canin laver et billigere foder, det kan du sikkert få butikken til at skaffe hjem, hvis du skal have så meget afgangen.

MVH

Stine

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 07-04-04 06:36

Tak for svaret mulberry.

Du skriver: "Det, at de har mulighed for at få "rigtig" kattemad (selvfangne mus etc.) siger mig , at de grundlæggende spiser sundere end de fleste der ofte ikke har de muligheder for jagtområde."

At vores katte ikke får adgang til indholdet fra dyrt indkøbte, farverige og lokkende plastikposer, har jeg det godt nok med. Som du skriver, får de til gengæld rigtig kattemad, når de selv fanger den. Mine piller er derfor at betragte som et velfortjent tilskud, når jagtmarkerne er lidt tynde, men derfor nægter jeg alligevel at betale for diverse opreklamerede mærkevarer.

Der er tilsyneladende ingen netbutikker med det foder, jeg søger, så derfor måtte jeg i går starte bilen og køre til foderstoffen efter 2 sække kattepiller - naturligvis dem uden de fine reklamefarver på - dem er kattene nok også ligeglad med. Men indholdet fejler tilsyneladende ikke noget, kunne jeg se på gamle 'misse-mor'.