/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kølervæske på springlervæske beholder, s~
Fra : Bragesvej
Vist : 1230 gange
20 point
Dato : 03-04-04 13:08

Ja kort og godt, min kone har kommet køler væske på i stedet for springlervæske og har brugt en hel del af det, jeg har kontaktet Opel som siger det ikke skader lakken, men i en instruktionsbog for en anden bil advare de mod det da det skader lakken.

der er intet at se i nu på lakken

Har tømt beholderen, og kommet springlervæske på igen (De kvinder

Men kan det skade, har hørt det var bremsevæske der skader lakken?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 13:16

Ja, bremsevædske skader lakken, så sørg for at det er uden for hendes rækkevidde

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 13:22

Jeg mener også det er skrevet på de forskellige produkters emballage om det skader lakken, og om hvad man skal gøre hvis man får det på sig

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:24

Men kølervæsken skader den? (Har ikke dunken mere)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:35

Jeg går ud fra at du har skyllet "kølervædsken" ud og pumpet sprinklervædske godt i gennem. Og skyllet bilen. Så der skulle nok ikke ske mere ved det.
Havde du været en gentlemand var det jo aldrig sket.
Emesen.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 13:42

Ja , det er rigtigt emesen, men hvis det lige er sket i dag og han vil være sikker på der ikke er sket noget, sku' vi så ikke lige anbefale ham at bruge sæbe også?

En anden ting; hvis den er poleret så ved jeg ikke om det kan have opløst voksen, men jeg tror ikke det skader selve lakken.

Tag ned på en tankstation og læs på en dunk dér hvis ikke der står noget, så er det nok fordi der ikke sker noget ved det?

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 03-04-04 13:44

HUSK at rense den godt igennem.. Kølervæske er noget klisteret stas. så rens den meget grundigt

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:45

Jo - og det er så hermed gjort.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 03-04-04 13:45

Det skader ikke lakken direkte, men indholdet af glucol er noget fedtet så det skal selvfølgelig vaskes af.
Bremsevæske virker lige som lakfjerner, men hvis man under efterfyldning af kobling eller bremsevæske beholder kommer til at spilde på lakken skal man bare omgående skylle det væk med rent vand så sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:47

Tak for svarene

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:47

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 03-04-04 13:49

Nej
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-04-04 08:00

Jeg har nu konstateret at lkken er blevet lidt mat (Lidt Dråber her og der) jvad skal jeg fjerne det med ? eller er det utæmklige sket at lakken er blevet beskadiget for altid?