/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Maxtor harddisk
Fra : fally
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 02-04-04 16:05

Jeg har lige købt en Maxtor harddisk DiamondMax Plus 9 80 GB SATA/150HDD over nettet.
Nu da jeg skal til at installere den ser jeg at den ikke har den samme stik/ben som min gamle harddisk - har jeg købt noget forkert eller drejer det sig bare om at købe noget andet "lakridsbånd"?

mvh Tage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 16:10

Du har købt en SATA HDD (Disk)og det skal dit bundkort understøtte,det er et stik med 7 ben,vis det ikke gør det så kan du ikke køre den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 16:22

Du skulle nok have haft ata133/Ide HDD med et 80 bens stik/og kabel
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18960
Men tjek om dit bundkort kan Køre SATA,se manual,har du ikke en sådan
så gå ind på dit bundkort's hjemmeside og dawnloade en,kan du køre SATA
så skal du have et sata kabel 7 bens Hun/han som der så skal være
stik på bundkortet til,to stk fordi du kan køre med to SATA diske ud over
de almindelige IDE diske,som du allerrede har.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 16:25

du kan læse om det her,nede på siden>
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18960&Guide=true
Manse9933

Kommentar
Fra : Bech_bb

Dato : 02-04-04 16:35

Du kan også installer en SATA kontroller i en af dine PCI porte men så mister du lidt af hastigheden så du må nok heller ud og bytte den til en almindelig gammeldags IDE HD.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-04 16:41

Bech_bb>det kan man selvfølig også,lidt dyre løsning men en mulighed,hvof ik

Godkendelse af svar
Fra : fally

Dato : 02-04-04 16:50

Tak for svaret Manse9933.

Det er bare endnu en grund til at spørge før man køber - min PC understøtter ikke 7 bens stik - så jeg må jo finde ud af at byttte - øv.

Tage

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 17:01

køre selv to DiamondMax Plus 9 120 GB/8 MB Cache/ SATA/i raide 0

Man kan sku let gå forkert i byen,det er en djungle.
selv tak
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 17:06

Du kan jo købe en SATA pci kontroller ,gå ind på edb priser dk,og kig under indstiks kort,der er de til rimlige priser,men jeg ved selvfølig ikke hvor gammel din pc er,så vis du gør det så må du først undersøge om
du kan køre en SATA kontroller,det kan handle om strømforsyningen er stor nok o.s.v