/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
Historiebogien udskrives ikke Korrekt
Fra : MonieJacobsen
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 02-04-04 07:38

Jeg skal kører proceduren Replay 2 gange for, at få Nick Name ændret,
de andre ændre sig ved første gennemkørsel.

procedure TForm1.replayClick(Sender: TObject);
Var
i: Integer;
begin
For i := 0 to Memo1.lines.count -1 do begin
Memo1.lines[i] := StringReplace(Memo1.Lines[i],'<First Name>',FirstName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Memo1.lines[i] := StringReplace(Memo1.Lines[i],'<Last Name>',LastName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Memo1.lines[i] := StringReplace(Memo1.Lines[i],'<Nick Name>',NickName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Memo1.lines[i] := StringReplace(Memo1.Lines[i],'<Mother Name>',MotherName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
RichEdit1.Lines.Add(Memo1.lines[i]);
end;

Historiebogien her er skrevet som "bog.txt" som indindlæses med:

if OpenDialog1.Execute then

Memo1.Lines.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName)

Her er "bog.txt" (Test)

<Father Name> ønskede <Mother Name> tilykke med fødselsdagsbogen i dag.
<Mother Name> var glad og <Nick Name>, som var hans kællenavn.

Hilsen

<First Name> <Last Name>

Dette var helle test-historien.

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : jrossing

Dato : 02-04-04 14:24

Hej

Der skal i hvertfald sættes fælgende ind, men om det har noen indflydelse på udskiftningen kan jeg ike afgøre.

begin
-> RichEdit1.Lines.Clear;
For i := 0 to Memo1.lines.count -1 do begin

Bliver <Nick Name> til '' eller forbliver det <Nick Name> efter første gennemløb?

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 02-04-04 14:33

Hej jrossing
Teksten ændre sig ikke, forbliver <Nick Name> efter første gennemløb.

Mvh
Monie Jacobsen

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 02-04-04 14:35

Hej igen

Hele Projektet kan hentes her: www.sunwind.dk/BogProjekt.zip
Teksten til bogeksempel: www.sunwind.dk/Bogeksempel.txt

Mvh
Monie Jacobsen

Accepteret svar
Fra : jrossing

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-04 21:36

OK, der var et par ting jeg ikke lige tænkte på

Hele proceduren skal omstuktureres lidt, der er jo ikke meningen at originalteksten skal ændres!

procedure TForm1.replayClick(Sender: TObject);
Var
i: Integer;
str:String;
begin
For i := 0 to Memo1.lines.count -1 do begin
Str := Memo1.lines[i];
Str := StringReplace(Str,'<First Name>',FirstName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Str := StringReplace(Str,'<Last Name>',LastName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Str := StringReplace(Str,'<Nick Name>',NickName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
Str := StringReplace(Str,'<Mother Name>',MotherName, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
RichEdit1.Lines.Add(Str);
end;

Ovenstående gør at din Memo1 forbliver som originalen.

Et lille spørgsmål: Er der forskel på at indtaste teksten direkte i felterne eller om man bruger knapperne?

Kommentar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 03-04-04 07:56

Til jrossing

Har fåret nedstående kode til at virke!

procedure TForm1.replayClick(Sender: TObject);
Var
i : integer;
st : string;

begin
//RichEdit1.Lines.Clear;
for i := 0 to Memo1.lines.count -1 do begin
st := Memo1.Lines[i];
st := StringReplace(st,'<First Name>',eFirstName.Text, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
st := StringReplace(st,'<Last Name>',eLastname.Text, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
st := StringReplace(st,'<Nick Name>',eNickname.Text, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
st := StringReplace(st,'<Fathers Name>',eFathersname.Text, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
st := StringReplace(st,'<Mother Name>',eMotherName.Text, [rfReplaceAll, rfIgnoreCase]);
RichEdit1.Lines.Add(st);
end;

Må jeg stille et spørgamål merer?

Et spørgamål om font-skrifttype-color-størelse indsat i afsnittene.
Kan dette lade sig gørere?

Teks filen ('c:\test.txt')

***Begin
Dansk Udgave!

<font-skrifttype-color-størelse> Kan man lave noget med dette ønske?

Der er valgt DanskBabybog.

<Fathers Name> ønskede <Mother Name> tilykke med fødselsdagsbogen i dag.
<Mother Name> var glad og <Nick Name>, som var hans kællenavn.

Med venlig hilsen

<First Name> <Last Name>

***End file

Med venlig hilsen
Monie jacobsen

Godkendelse af svar
Fra : MonieJacobsen

Dato : 02-05-04 08:27

Tak for svaret jrossing.
Ondskyld forsinkelsen. Men bedere enndt end aldrig.
Jeg havde helt glemt at give dig Point. Undskyld!

Med venlig hilsen
Monie Jacobsen