/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Speedometer, anlæg...?
Fra : Viktor_PM
Vist : 1050 gange
40 point
Dato : 01-04-04 22:13

Hej alle sammen...

Jeg har 2 spørgsmål:

1. Jeg har hørt rundt omkring, at man kan fuske lidt med en cykelcomputer, og sætte den på en puch Maxi. Det kunne da være skægt nok at prøve. Men er der nogen der ved helt præcis hvordan man gør?

2. Jeg kunne godt tænke mig at lave et lille mini-anlæg, til at have med til fester, som jeg kunne sætte på evt. baggage bære på min Maxi. Men hvor meget volt skal sådan et anlæg bruge? Og hvordan sætter man det bedst sammen? Jeg havde tænkt mig at lave en box ud af dørkplader. Og så sætte højtalere i... Hjælp...

Accepteret svar
Fra : smut

Modtaget 50 point
Dato : 01-04-04 22:39

du skal have en cykel computer der kan indstilles til så små hjul det tror jeg de fleste kan idag så det er vist ikke noget problem spørg hos cykelhandleren

du skal lave det med en bilradio, man kan få en lysspole til puchmaxi der laver 12 volt så gælder det om og finde et lille bilbatteri eller endnu bedre en motorcykel batteri det er nemlig ikke nær så tungt bilradioen forbinder du til batteriet og det skal så lades op af lysspolen det smarteste ville være og sætte et laderele på men det newmmeste er bare og sætte en kontakt på så du kan "koble" batteriet fra når din knallert ikke er startet ellers vil den bare aflade dit batteri og det vil sikkert også brænde din lysspole af. kasse, højtaler osv tja så lille så mulig men det er kun din fantasi der sætter grænser.
held og lykke med projektet
smut

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-04-04 06:51

En cykelcomputer kan UDEN problemer monteres på en Maxi...eller alle andre tohjulede køretøjer (eller 4 hjulede for den sags skyld).
Den skal bare have hjulets diameter kodet ind i sig (hvor langt kører hjulet på en omgang). Det er der som regel et skema med til nogle typer cyklecomputere. Ja, så er det bare med at få den monteret et passende sted på MAXI'en.

God fornøjlese

Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 02-04-04 07:41

Tak for svaret smut.