/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
refunderet rejseudgifter?
Fra : eln
Vist : 1427 gange
50 point
Dato : 31-03-04 16:19

kan man få refunderet sine rejseudgifter til foreløbig 3 jobsamtaler,indtil videre knap 2000 kr.det er mange penge for en ung nyuddannet,jobsamtalerne er samme sted ,håber at få svar fra nogen der inde i de regler

mvh.eln

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 31-03-04 16:21

Så vidt jeg ved, så er det på egen regning.

Moltov

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:26

Hvem mener du skulle refundere dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:51

Hvis du er på bistandshjælp er der da en mulighed.
Ellers tror jeg ikke der er meget at gøre.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-03-04 16:54

arbejsgiveren.det er jo ham der bestemmer hvor mange samtaler der skal til.

mvh.eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:55

Sålænge han ikke har ansat dig er han vel ikke arbejdsgiver.
Han har jo ikke tvunget dig til at komme.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:56

eln... Det er jo dig der søger jobbet... Jeg tror ikke det er en god ide at spørge en evt. arbejdsgiver om han vil refundere dine rejseudgifter, ikke hvis du gerne vil have jobbet

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-03-04 17:08

det er ikke mig der søger job,det er jeg heldigvis udover. til refi,selvfølgelig er man ikke tvunget til at komme,men du får sikkert ikke arbejdsgiveren til at komme hjem til dig,,,,,

mvh.eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:11

Hvis det ikke er dig der søger job - hvem er det så ?

Accepteret svar
Fra : Qualiman

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-04 17:18

Det er god kutyme at en arbejdsgiver refunderer de rejseudgifter der måtte være - ikke forplejning - men tog etc - man plejer at sige "billigste billet" til og fra jobsamtalen.

Husk på at det er i den potentielle arbejdsgivers interesse at han får de udvalgte jobsøgere ind til en samtale eller 3 for at sikre sig at det er den rigtige kandidat der bliver valgt.
Når man kan bruge flere tusinde kroner på at søge i dagblade etc. og det er arbejdsgiveren der annoncerer at her er der et behov for at ansætte en person med de og de kvalifikationer. De kan ikke være rigtigt at en der melder sig som mulig kandidat skal sætte sig i gæld for at give møde til et af arbejdsgiveren indkaldt møde.

Så du skal komme med en forespørgsel - pænt stille og roligt - at nu har du jo brugt en del penge på at komme til møderne og om de har en eller anden ordning med evt. refusion af transportbilag

Husk at de kan trække dem fra som udgifter i regnskabet - og hvis de er totalt afvisende overfor en refusion så kan du jo bruge et minut eller to på at overveje om det er den eneste stejle og urimelige holdning du vil støde på hvis du lader dig ansætte i virksomheden - jeg tror nok at jeg ville se mig om efter noget andet eller i værste fald tage jobbet for så umiddelbart at se om der ikke skulle være noget andet indenfor rækkevidde

Kommentar
Fra : eln

Dato : 31-03-04 17:32

tak til Qualiman for et svar som jeg kan bruge til noget,og ikke en masse unødvendigt snak

mvh. eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:37

Ja - skønne spildte kræfter
Det må være en super arbejdsplads der betaler jobansøgerne for at komme - eller et meget specielt arbejde.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 18:31

eln

Du må da meget undskylde at vi forsøger at hjælpe dig, men det er jo ikke mange oplysninger du har givet fra dig.

Det Qualiman har skrevet er givetvis rigtigt, men det kommer i høj grad an på hvilken type job der er tale om, og hvordan de øvrige omstændigheder ellers er.

Du skriver heller ikke om dine rejseomkostninger indebærer lang tid/ store afstande, eller om du vil have penge tilbage for din billet til bybussen.

Endvidere efterspørger du "regler" på området, og der kan jeg med sikkerhed fortælle dig at der ikke er nogen.

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 31-03-04 19:31

Tak for svaret Qualiman.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 01-04-04 07:38

Jeg er glad for at jeg kunne være til lidt hjælp