/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Switch eller router??
Fra : snuggeben
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 30-03-04 10:46

Hej! Jeg kører lige nu med 4 pcer, som kører gennem en switch. Jeg ville høre, om det ville blive bedre hvis man osse havde en router, da man med det samme kan mærke, når een af de andre pc'er f.eks surfer på nettet! Jeg kører med en 2mb linie og med 4 dynamiske ipadresser. Vil det gøre en stor forskel til det bedre, eller kan det ikke betale sig???

Snuggeben

Accepteret svar
Fra : cigi

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-04 10:51

Det giver igen forskel om du sætter en ruter op - din 2mb linje vil under alle omstændigheder skulle deles om den samlede båndbrede. Tilgengæld vil du sansynligt få det langt sværer ved at opsætte firewall og nat når får en ruter op samtidig.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 30-03-04 12:31

Personligt vil jeg råde dig til at bruge kun en router med indlagt firewall, så kan du samtidig let sætte et netværk op mellem de forskellige pc, og hastigheden vil gå lidt ned, men ikke ret meget.

ellebye

Kommentar
Fra : Fredison

Dato : 30-03-04 12:59

http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=27559

En router med 4 ports switch, firewall, dhcp. nem at have med at gøre!
jeg har selv sat en op inden for den sidste måned, UDEN problemer.

#12
Frede

Godkendelse af svar
Fra : snuggeben

Dato : 31-03-04 09:30

Tak for svaret cigi.