/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Marsvin der bider
Fra : golsen
Vist : 1148 gange
250 point
Dato : 28-03-04 18:04

Jeg har et marsvin på snart et år. Moderen døde da ungen var 14 dage gammel,så jeg måtte selv opfodre den med killingemælk.Det der så undrer mig er at den bider, når den har været vant til "hænder"siden den blev født.Jeg har haft mange marsvin, men de har aldrig bidt.
Hvad har jeg gjort galt?
Er der nogle der har et svar.

Hilsen golsen

Kommentar
Fra : thomasfrank

Dato : 28-03-04 18:19
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 28-03-04 19:06

Hej Golsen
Ja, jeg kan huske engang for længe siden,bare ikke hvor, men det var en eller anden ekspert jeg hørte det samme spørgsmål og svaret var, at det er naturligt for marsvinet, der er ikke noget galt andet end at den/ han/hun/? mangler noget at bide i, hvæsse tænder på og i mangel af bedre, går det ud over dig. Det er livsvigtigt, da de ellers kan få problemer med tænderne. Så det råd med gulerødder eller lignende. Hvad vil der ske, hvis du gav den nogle grene? Kan den li kartoffel? Eller chek med en dyrlæge. Kan du evt. ikke stille spørgsmålet hos en eller anden netdoktor for dyr?
mvh Mulberry

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 28-03-04 22:28
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-03-04 22:50

Bare bid igen hi hi
Suno

Kommentar
Fra : louise5631

Dato : 01-04-04 22:35

Marsvin må IKKE få kartofler, det dør de af.... Men det er vigtigt at de har noget at beskæftige sig med, der er også forskel på om det er et han eller et hun marsvin, hanner bider oftere, da de er dominante, men du kan :
den skal have en kalksten i buret, og den skal have en saltsten i buret, derudover skal den have c- og b vitamin på enten foderet eller i drikkevandet, ellers kan du prøve at købe legetøj, som kan aktivere den, eller evt. et andet marsvin.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 02-04-04 05:50

De kan heller ikke fordrage, at værre alene, da de er flokdyr.

Kommentar
Fra : golsen

Dato : 02-04-04 16:47

Hej louise5631

Tak for dit svar.Jeg ved godt marsvin ikke må få kartofler. Desuden er det en hun og hun får alle vigtige vitaminer.
Hun har også en kalksten.

Hilsen golsen

Kommentar
Fra : pavon66

Dato : 02-04-04 16:53

Hej Golsen

Hvordan bider den? Bider den hårdt og aggresivt? eller nipper den bare, uden, at bide hul?
Hilsen Laila - Pavons opdræt af langhårede marsvin
http://pavon.dk

Kommentar
Fra : louise5631

Dato : 02-04-04 16:55

Hej igen..

Den ville højst sandsynligt have godt af selskab fra et andet hunmarsvin.

louise

Accepteret svar
Fra : Nadia_fie

Modtaget 250 point
Dato : 02-04-04 23:56

Hej Momo

Jeg tror simpelthen bare det er fordi hun er lille og skal prøve nogle grænser af.. nu bider hun jo ikke meget mere og det er nok fordi hun er ved at blive ældre.. Men nu kommer hun op til mig, så skal hun rigtig hygge sig :)
Glæder mig til påsken.

Hilsen din datter :D

Godkendelse af svar
Fra : golsen

Dato : 03-04-04 17:20

Tak for svaret Nadia_fie.