/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Internet via mobiltelefon?
Fra : LottaJ
Vist : 336 gange
100 point
Dato : 28-03-04 13:34

Hej

Til sommer skal vi rejse rundt i Tjekkiet, Tyskland og Frankrig. Vi ville gerne kunne sende mails og billeder hjem undervejs. Kan det lade sig gøre med vores bærbare computer og en alm. mobiltelefon?

Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-04 13:39

Ja - men det er da en dyr løsning da I hvergang skal ringe op til jeres udbyder (som jo sikkert er dansk)
Brug en netcafe - det er da væsentlig billigere.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-03-04 13:42

Men hvis man skal gøre det alligevel, hvad skal vi så bruge for at koble dem sammen?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 13:45

Det kommer an på mobiltelefonen.

Det kan enten foregå via kabel, infrarød port eller Bluetooth

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-03-04 13:47

Vi har en Nokia 3510i...

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 110 point
Dato : 28-03-04 13:53

Nu ved jeg så ikke om den har infrarød port, men ellers skal du have et datakabel.

Og så er det en god ide at oprette et GPRS abonnement, på den måde betaler du for datamængden du sender uafhængigt af opkoblingstiden

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 28-03-04 16:23

ok, har du nogen som helst anelse om hvor jeg kan skaffe sådan et datakabel fra?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-03-04 16:46

Du kan købe det hos T. Hansen

www.thansen.dk

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 28-03-04 17:21

Tak for svaret Better_Performance. Dejligt med så hurtig respons! TAK!