/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Installere Driver til Nvidia
Fra : tbayj
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 27-03-04 19:12

Jeg har et problem med at installere Nvidia driver. Den gider ikke pakke filen ud. Så står der at jeg skal skrive Se foran. Men hvor skal jeg skrive det?

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 27-03-04 20:01

Du må komme med lidt mere info... hvilket linux-system er det du kører?? Er det i konsol?? Er det driverne du har hentet fra Nvidia's hjemmeside??

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-03-04 20:55

Nvidia har den ulempe at de ikke bare lægger opdateringen ud,men hele den nye( gl) driver + opdateringen,så der kan man få nogle konflikter.Du skal af install den gl før du install den nye,jeg læste det i et eller andet blad

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-03-04 21:37

Jeg kører SuSe 9.0 Prof

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 27-03-04 21:37

Jeg kører SuSe 9.0 Prof

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 27-03-04 22:54

I suse skulle der være en update funktion via internettet, der hvis du vælger detonator under de ting du vil hente automatisk opsætter detonator for dig

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 27-03-04 22:56

Det skulle slet ikke være nødvendigt at hente driverne fra Nvidia og selv bøvle med at sætte det op

Kommentar
Fra : ZeroX

Dato : 30-03-04 23:22

Jeg mener da at NVIDIA har lavet en binær installationsfil til deres grafikdrivere.....så det kan næsten ikke være lettere.
Hent driver filen ned på www.nvidia.co.uk (mener den hedder NVinstaller eller noget ala det)
Kør chmod +x NVinstaller
Kør ./NVinstaller
og gør derefter hvad der står (dvs. rediger i din /etc/X11/XF86Config fil og tilføj linien Load "glx", du skal derefter ændre driver "nv" til driver "nvidia" i grafikkort sektionen, slutteligt sørg for at udkommentere load "dri" hvis den findes.)

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 31-03-04 09:30

Tak for kommentaren Zerox, men når du skriver at jeg skal kør chmod +x NVinstaller betyder det så at jeg skal ud i konsollen og skrive?
Jeg er helt newbie....:-/

Accepteret svar
Fra : Draageos

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-04 16:53

Som jeg allerede har skrevet skulle det slet ikke være nødvendigt at bruge konsol eller compile driveren eller noget i den stil når du kører med SuSE.. Læs selv her: ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/supplementary/X/XFree86/nvidia-installer-HOWTO

Eller udklippet her:

I. SuSE Linux 9.0

It is recommended to use YOU (YaST Online Update) for (re)installation
of the nvidia driver. There are several reasons for this. First, it's
simple. Second, and this is the most important one, you won't need to
recompile the nvidia kernel module after a kernel update.

Inside YOU enable "Installable and Installed Patches" for "Show Patch
Category" and select "Download NVIDIA(c) Graphics Driver" from the
patches list (usually at the bottom of the list). Note, that you need
to mark it as "Update" (right mouse click) if you already installed it
before and the driver was uninstalled - for any reason. Proceed as
usual now. After YOU has finished restart your Xserver (i.e. logout
from your Xsession) and you're fine.

People who aren't afraid of recompiling the nvidia kernel module or
even reinstalling the nvidia driver each time the kernel has been
updated and want or need to use the latest and greatest nvidia driver
can use the following steps 1-3. The others should use the
instructions above using YOU and skip the steps below.

1) Kernel sources must be installed and configured. Usually this means
installing the 'kernel-source' package with YaST2. Update it - if not
already done - via YaST2 Online Update (YOU).

2) Use the nvidia installer for 1.0-5336.

sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-5336-pkg1.run

3) Configure XFree86 with

sax2 -m 0=nvidia (0 is a digit, not a letter!)

NOTE: There is no need to try to enable 3D support. It's already
enabled, when the nvidia driver is running. Ignore the
misleading error message, that 3D support can't be enabled.
This problem will be fixed with SuSE > 9.0 and is related to the
latest nvidia driver release.

Kommentar
Fra : DeZZa

Dato : 14-04-04 10:20

"Så står der at jeg skal skrive Se foran"

hvad er det du mener med det? Har du givet op? syntes ikke rigtigt du har svaret endnu?

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 14-04-04 11:45

Ja, jeg gav egentlig op for jeg synes ikke at skærmbilledet ville som jeg. Men jeg er dog stadig på. Jeg har været optaget af så meget andet at jeg ikke rigtigt har været på computeren.

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 14-04-04 11:46

Men tak for svarene alle sammen.

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 15-04-04 22:21

ingen årsag... men var der slet ikke noget du kunne bruge??

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 15-04-04 23:31

Nej, det var der faktisk ikke. Jeg kunne ikke finde ud af det. Linux er helt nyt for mig. Også det med at skrive i konsol. Jeg er newbie :-/