/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
BF Vietnam
Fra : Chrillemand
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 27-03-04 12:23

Har købt Battlefield Vietnam, og har installeret det med de rigtige koder osv. For ikke at skulle putte CD'dn i hver gang, har jeg hentet en NoCD-patch.
Når jeg så har spillet i en god halv time, lukker den spillet ned, og det har den gjort flere gange.
Min lillebror har også installeret det, sammen kode, men vi spiller ikke sammen, så der burde jo ikke være noget problem i det. Og han kører den samme patch, men hans lukker ikke ned midt i det hele.

Er det fordi vi har installeret det på to computere.

Startede med en "invalid" kode, som gjorde man kunne spille, men bare ikke på nettet. Og den lukkede den, så prøvede jeg så den rigtige kode, og det samme skete.....

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-03-04 13:04

er du sikker på det ikke er din cpu der bliver for varm??
hvis du skal "resette" din pc for og starte op igen tror jeg det er dit problem jeg måtte selv pille den ene side af mit kabinte for den kunne få luft nok så jeg er nok nød til og invistere i en kabinet blæser

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-04 14:18

Hmm... tror det er din "NO-CD-Patch" fil som den er gal med!
har selv oplevet samme problem! det jeg gjorde da jeg købte spillet,
var at "lægge" alle 3 skiver ind på computeren med "CloneCD"...
og så bruge programmet "Daemon Tools" til at mounte det med!

du kan hente programmerne her:
DaemonTools: http://www.daemon-tools.cc/portal/download.php?mode=ViewCategory&catid=5
CloneCD: http://www.clonecd.net/download.htm

På denne måde kører du spillet fra et virtuelt cdrom-drev!
så du behøver ikke bruge nogen "no-cd-patch" her....

Ret så smart iøvrigt! .......

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-03-04 15:36

Prøv i bios at sætte sikkerhedstemperaturen op på cpuèn, feks. op til 60 grader.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-03-04 17:31

Cooper.......?

Laver du image-filer af cd'erne med clone, når du siger du lægger dem ind på comp'en?

PS. Har cloneCD 4.2.0.2 på crack...dur den? eller er det den samme?
PPS. Det er mig med alle de hardware og måske varmeproblemer. Du har sendt inlæg til mit spg. "Fejl i brænder eller virus" Og det jeg vil sige med det er, at det måske kan være begge dele. NoCd-patch eller varmen.
PPPS. Dit cloneCD-link virkede ikke! Derfor har jeg taget en af mine egne!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-03-04 17:36

Palle hansen.......

Min sikkerheds temperatur ligger på 120 grader...jeg ved godt jeg skal sætte ned! Har et program som kan måle varmen, men den siger at min cpu-blæser ikke kører. Jeg har bare sat stikket på et andet tre-benet på bundkortet.....det burde da ikke ændre noget eller?

Efter jeg havde sluttet pc'en fra, og mærkede på heatsink'en kunne jeg kun lige røre ved den. Den var usansynlige varm.
Den har oven i købet lavet et brændemærke på kobber-pladen, hvor det er sort. Er den så for varm?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 28-03-04 17:40

Cooper.......? Du har snakket om en bit-fejl i mit andet spg. Kan sådan en opstå pludselig?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-04 18:29

Chrillemand, er du da helt!!, din CPU er sikkert allerede skadet, du må da kunne se om din CPU-blæser kører, en CPU må normalt ikke kommer over 50 grader, og du brænder dig først ved 70 grader.
Når en CPU- bliver for varm, vil transistorene begynde at stå af, så der bliver flere og flere fejl, det kan du teste med forskellige programmer der bl.a. laver regneopgaver.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 29-03-04 14:51

Palle, min blæser kører, og den er 61,5 grader når jeg lige spillet BF_vietnam! Så er det derfor den lukker ned jo........så må jeg få min cpu byttet............

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-03-04 15:20

Ja men det er meget svært at få sin CPU byttet, og så må du sørge for at blæseren kører hele tiden, og ved monteringen af CPU og køleflade at bruge kontaktpasta. Ligeledes sørge for at køleflader og blæserhjul er fri for fnug og skidt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 29-03-04 16:04

prøv og at den ene side af dit kabinet det kan være det hjælper hvis det gør det så skal du ha en kabinetblæser

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-04-04 10:34

har fundet løsningen. Dert var Norton FireWall 2004 der gjorde det. Jeg "disablede" den, og det virkede.

Min processer er til ombytning. Der var fejl i den!

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 07-04-04 10:55

Ehh, det var jo ikke det rigtige svar.....jo. Så......Men jeg er glad for de programmer og det med virtuelt drev. Har haft CloneCD i hundred år, har bare ikke fattet hvad det der virtulet gik ud på!

Kommentar
Fra : david13

Dato : 25-04-04 17:12

hvor har du fundet den no cd-patch jeg kan ikke finde en.