/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Fartbegrænser
Fra : jannickd
Vist : 3475 gange
100 point
Dato : 26-03-04 22:47

Hvis man nu har fjernet begrænsningerne på en knallert, og sætter en fartbegrænser i, fungerer den så? i så fald, fortæl mig lidt om det!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 26-03-04 22:51

Ja. Den fungerer på den måde at du (måske) kan snyde politiet når du bliver stoppet. Så slår du fartbegrænseren til, og så kører den langsommere.
Men du skal ikke bruge den til dagligt. Jeg har læst mange steder at den ødelægger din scooter. Men jeg ved ikke om det også gælder når den ikke er tunet yderligere end afdroslingen.

Mordex.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-03-04 23:54

Den kan være lidt svær at sætte i da der ikke er diagrammer til alle knallerter og scootere, den er mest beregnet til scootere, og jo den er ikke så god ved motoren, selv om der kun er fjernet begrænsninger. Men du skal heller ikke bruge den til dagligt, da den fjerner nogle af tændingerne, vil motoren miste kraft, og hvis du forestiller dig at den feks. fjernede hver anden tænding, på tændrøret, så ville der jo komme benzin ud i udstødningen, som så bliver antændt af næste gnist.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jannickd

Dato : 28-03-04 13:40

okay... men kan den begrænse så meget at den kun kører 30-40 km i timen? det er ikke så meget politiet, mere mine forældre der vil prøve den af en gang imellem for at se om der er pillet ved den...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-03-04 15:00

Ja den monteres skjult oppe under skjolde, med en minikontakt inden for rækkevidde.
På selve fartbegrænseren er der en stilleskrue, så du kan få den til at virke mellem 10-max km/t, og hvis den en gang er stillet, kører den på den hastighed feks,35km/t når mikrokontakten er vippet, og når du så vil køre stærkt, vippes den tilbage.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=230369383&n=282592719&pn=298604662
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 17-05-04 09:23

hvis du vil købe en fartbegrænser skal du ikk købe den ved thansen... for den nedsætter kun farten og ikk omdrejningerne... og derfor ødelægger den hurtigere motoren.... så køb den her istedet... http://www.msp-tuning.dk/catalog/product_info.php?manufacturers_id=10&products_id=97 den nedsætter omdrejningerne og motoren ka' bedre holde til det.... men du stadig ikk bare køre med det i længere tid af gangen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-04 16:18

speedzter: Farten og omdrejningerne hænger jo uhjælpelig sammen, og de omdrejningsbegrænsere der sælges virker på nøjagtig samme måde, og sættes også ind samme sted, for at fjerne gnisten med nogle millisekunders mellemrum.
Om man så vil trække en fjernbetjening op af lommen, eller vippe en minikontakt, når de sorte standser dig, er smag og behag. Jeg vil nu hellere stole på kontakten, og ikke fumle med at finde den ski.. fjernbetjening, hvis det skal gå stærkt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 18-05-04 00:38

pallebhansen: ka' godt være det hænger sammen... men med den fra thansen ta'r den stadig alt for mange omdrejninger... men trækker bare ikk... og det er for hårdt for motoren... hvorimod den anden trækker omdrejningerne længere ned.... og derved ka' motoren holde til det lidt længere.... men med hensyn til fjernbetjeningen så er det nok lidt nemmere at slå en kontakt til end at sku fumle med betjeningen... ellers så køb en ubegrænset cdi med indbygget fartbegrænser.. de virker oss rimelig godt...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 13:37

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-07-04 07:32

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen