/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Lokal opdatering fra server
Fra : CADmageren
Vist : 468 gange
200 point
Dato : 24-03-04 08:37

Hejsa

Jeg vedligeholder et en række forskellige småprogrammer for en virksomhed. Det er både .EXE, .DLL, og forskellige makroer til Excel, AutoCAD og Inventor.
Alt i alt ca. 50 mb, som jeg har samlet i en enkelt lokal mappe C:\Programmer\.. . Folderen skal være lokal - specielt fordi nogle brugere har bærbare PC'ere der kan skal kunne køre offline.

Spørgsmålet er ganske simpelt hvordan jeg lettest får implenteret ændringer hos de enkelte brugere?
Jeg har en masterfolder på serveren, som alle brugere har adgang til. Hvordan sørger vi lettest for at holde maskinerne synkroniserede. Det kan også være nødvendigt at slette filer.

Jeg kan selvfølgelig programmere mig ud af det, men er der nogle der har nogle gode råd eller erfaringer på dette område.
Brugerne kører Win2000 og WinXP

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 24-03-04 12:08

Du kunne evt. sætte rettigheder på masterfolderen på serveren, og så dele dem ud til brugerne! så de selv f.eks. en gang pr. uge skal gå ind og hente/klippe på en opdatering!... og så kunne du jo "mappe" et drev til dem via netværket, så de har adgang... men begrænset adgang selvfølgelig!
eller en anden mulighed ville være at fjernstyre dem fra serveren! f.eks. med programmet "VNC"...

du kan hente/læse om det her:
http://www.tightvnc.com/download.html

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 24-03-04 12:35

Tak for kommentaren.

Men for det første så skal det køre usynligt for brugeren, for det andet er der ca. 300 brugere.

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-04 13:10

Hej CADmager Michael

Mine brugere bliver opdateret dagligt - jeg har en batch fil der køres via loginscriptet når brugerne logger på netværket. MS-DOS Batchfilen kopierer de relevante filer fra master folderen på serveren til brugernes foldere , der selvfølgelig alle er organiseret på samme måde.

Når jeg så har ændringer/tilføjelser, så retter jeg blot i batch filen.

mvh Berpox

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 24-03-04 13:17

Ja det er også den dur jeg arbejder på pt. Men hvad med alle de .DLL'er der skal registreres?

/ Michael

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-03-04 15:37

Hej Michael.

1) DLL'ens registry fjernes: %windir%\system32\regsvr32 C:\WINNT\system32\<DLL-navn>.dll -u
2) DLL'en registreres: %windir%\system32\regsvr32 C:\WINNT\system32\<DLL-navn>.dll

ellers skriv regsvr32/? på en kommandolinie - så kommer der en anelse hjælp frem

Med andre ord, under login afregistreres DLL, ny DLL kopieres ind på plads i system32, og ny DLL registreres.

mvh Berpox

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-04 15:42

PS - hold dig endelig til DOS batchfiler - det virker hver gang, og så skal man ikke kompilere en *.exe fil hver gang man har ændret noget, eller have brugere til selv at hente noget i en folder....det gi'r kun bøvl, og mange får ikke opdateret. Det er min erfaring....

mvh Berpox

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 24-03-04 15:49

Hejsa

Jeg har valgt at pakke det hele ned i en setup fil. Lavet vha Inno Setup.
Det smarte ved denne er at den selv sørger for at installere de nødvendige filer. Og det går lynende stærkt.

/ Michael

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 24-03-04 15:52

Tak for svaret berpox.

Jeg vil give dig ret i at det er lidt besværligt at kompilere, men det kan ske i batchmode.