/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Sæt en cookie...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 434 gange
71 point
Dato : 23-03-04 19:16

Jeg har behov for at hente enkelte dataer ud fra den cookie, der kommer fra min hjemmeside...
Jeg har fået lavet cookien osv, men nu påtænker jeg at lave det sådan, at den fx skal hente den første linie ud først, så kan jeg skrive noget bagefter, og derefter skal den hente den næste linie ud...

Kan det lade sig gøre???
Hvis det kan, hvordan gør man så det???

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 71 point
Dato : 24-03-04 00:24

Hej Lasse
Vil du hive et datafelt ud af en cookie, og tilføje noget efter. Ok hvor vil du gemme det efter.
strukturen i en cookie kan der læses om her http://dk.php.net/manual/en/function.setcookie.php
der er også løsningen til at læse den.
Kik på det , men jeg hjælper dig gerne videre.
Natmaden

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-03-04 15:09

Jeg har et password-script, hvor det første jeg skal hente ud er brugernavnet ($brugernavn), og derefter skal jeg skrive noget, og så hente adgangskoden ($adgangskode)...
De to dataer regner jeg med, at jeg vil ligge ned i en cookie, så det kan hentes frem, når man vil logge ind...
Så har jeg lavet noget, der ser sådan ud

[start kode]
<?php

$cookienavn = "navn";
$cookiedata = "$brugernavn\n$adgangskode";

setcookie ($cookienavn, $cookiedata);

?>
[slut kode]

Cookienavnet skal selvfølgelig byttes ud med noget andet, og jeg skal have skrevet en udløbsdag ind...

Jeg håber, at det siger dig noget, ellers kan du lige spørge igen, for jeg kan ikke rigtig finde ud af at lave cookien, så den bliver, som jeg vil have den...

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 24-03-04 16:02

Hvorfor vil du lægge flere værdier ind i én cookie?
Du kan jo bare lave 2 cookies...
F.eks.
Kode
<?php

setcookie("site_user",$user,time()+(60*60*24*5)); //En cookie der holder 5 døgn
setcookie("site_pass",$pass,time()+(60*60*24*5)); //En cookie der holder 5 døgn

?>

Det ville jeg umiddelbart gøre... Eller har jeg misforstået noget?
/Jin2k

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-03-04 20:50

Det har du ikke, men jeg synes bare, at det ville se lidt bedre ud, hvis der kun blev lagt en cookie på computeren...

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 25-03-04 15:59

Tak for svaret natmaden...